Fitness

Zayıflamak için spor öncesi neler yapılmalı?

Spor yapmadan önce ne yemeniz ve içmeniz gerektiğini bilirseniz daha hızlı kilo verirsiniz. İşte zayıflamak ve daha fit bir fiziğe sahip olmak için spor öncesi dikkat edilmesi gerekenler...

Sağlıklı kilo vermenin en önemli yolu sağlıklı beslenme kurallarını bilmekten geçiyor. Günlük beslenme programınızda dengeli olmak, aşırı kalorili besinlerin tüketiminden kaçınmak ve düzenli spor yapmak hem kilo kontrolü hem de sağlıklı bir bedene sahip olmanızı sağlar. Ne zaman, ne yemeniz gerektiğini bilirseniz sağlıklı bir bedene giden yolda süreci hızlandırmış olursunuz.

Ne zaman spor yapılmalı?

Günün her saati spor yapabilirsiniz. Önemli olan, spor için zaman ayırıyor olmanız. Her saatte yapılan sporun faydası ayrıdır.

Sabah erken saatlerde spor yapılması en sağlıklı olandır. Gün boyunca kendinizi daha dinç hissedersiniz ve metabolizmanız daha hızlı çalışır.

Öğle saatlerinde yağ yakımı sonrası vücutta doğal enerji oluşur. Spor yaparken ve sonrasında kendinizi iyi hissedersiniz.

Akşam saatlerinde tüm günün üzerine spor yapacağınız için yorulursunuz bu durum sizin daha kaliteli uyumanızı sağlar. Ertesi güne enerji dolu uyanırsınız. Vücut, geceleri yağ yakar ve akşam spor yapmak daha fazla yağ yakmaya yardımcı olur.

Yağ yakımı ne yiyerek desteklenir?

Karbonhidrat içeren besinler yağ yakımını ve performansı arttırdığı için spor öncesinde tüketebilirsiniz.
Spordan önce kesinlikle hazmı güç besinler tüketilmemelidir.

Elma, armut, kivi gibi meyveler veya ceviz, badem gibi kuruyemişler tercih edebilirsiniz.

Ekmek yemeniz pek önerilmese de tam tahıllı olanlar spor öncesi için ideal olandır.

Yedikten sonra ne zaman spor yapmalı?

Yapılan en büyük yanlış, yemekten hemen sonra veya aç karnına spor yapmaktır. Bu iki durum sağlığınızı tehdit eder. Ana yemeklerden 2 saat sonra spor yapmak için uygundur. Hazmı zor besinler tükettiyseniz bu 3 saate de çıkabilir. Besinlerin sindirilmiş olması spor yaparken daha enerjik olmanızı sağlar.

Spor öncesi ne içmeli?

Spordan önce bir fincan filtre kahve veya Türk kahvesi içerseniz metabolizmanızı hızlandırmış olursunuz. Böylece daha çok kalori yakarsınız. Kahvenin içinde bulunan kafein, uyarıcı etki gösterip daha uzun süre spor yapmak için doğal destek sağlar.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı