FitnessHaber

Yüz yogasının faydaları nelerdir? 5 adımda yüz yogası

Yüz yogasının faydaları nelerdir?

Yüz yogası, estetiksiz şekilde yeniden gençleşebileceğiniz yöntemlerden biri. İnternette yüz yogasına ilişkin pek çok bilgi dolaşsa da, çoğu hangi hareketin ne işe yaradığını açıklamakta yetersiz kalıyor. İşte yüz yogasının faydaları ve 5 adımda yüz yogası!

Üç yaş daha genç görünmek mümkün
Yüz yogası ile ilgili pek çok bilimsel araştırma yapıldı. Northwestern Üniversitesi Feinberg Tıp Fakültesi’ndeki dermatologlar, yüz yogası ile insanların üç yaş daha genç görünebilecekleri sonucuna ulaştıklarını ortaya koydu. 40 ve 65 yaş arasındaki 27 kadın denek, 8 hafta boyunca günde 30 dakika yüz yogası egzersizleri yaparak (öncesi ve sonrası fotoğraflar ile) ikna edici sonuçlar elde ettiler. Deneklerin öncesi ve sonrası fotoğrafları karşılaştırıldığında, kendilerinin daha genç birer versiyonu gibi göründükleri ortaya koyuldu.

Kolajen miktarını artırmak mümkün
Çalışmayı yöneten, Northwestern Üniversitesi Dermatoloji Başkan Yardımcısı Dr. Murad Alamar araştırma sonuçlarını şu sözlerle özetledi: Ana mekanizma, yüzdeki küçük kasların büyümesidir. Bu egzersizlerle kollajen takviyesinin ortaya çıkması da mümkündür. Yüz egzersizlerinin neden olabileceği bir mikro travma, vücuttaki kollajenin artmasına ve cildin daha esnek olmasına neden olabilir”

Göz çevresi için için V hareketi
Faydası: V Hareketi göz çevresi ve alın bölgesindeki yaşlanmaya karşı bir egzersizdir. Göz altı torbalarını ve şişlikleri azaltmaya yardımcı olur.

Egzersiz: İki elinizin orta parmaklarını iki gözünüzün arasında kaşlarınızın bittiği yere koyun. İki elinizin işaret parmaklarını da gözlerinizin yanına koyun. Parmaklarınızı hafifçe bastırın ve gözlerinizi titretin. Gevşeyin ve hareketi altı kez tekrarlayın.

Burun şekillendirme hareketi
Faydası: Burun kaslarınızı güçlendirerek sarkmaları engeller.

Egzersiz: İşaret parmaklarınızla burun deliklerinizi kapatın. Sonra parmaklarınızı çekin ve gevşeyin. Hareketi yedi kez tekrarlayın.

Gülen balık yüzü hareketi
Faydası: Bu egzersiz gülüş çizgilerini düzgünleştirir ve çenenizin sarkmasını engellemeye yardımcı olur.

Egzersiz: Yanaklarınızı içinize çekin, dudaklarınızla bir balık yüzü yapmaya ve gülümsemeye çalışın. Bu pozisyonda 30 saniye bekleyin ve tekrarlayın.

Gökyüzünü öpme hareketi
Faydası: Boyun bölgesindeki kırışıklıklarla sarkıklıkları azaltmaya ve çene kaslarını güçlendirmeye yardımcı olur.

Egzersiz: Başınızı iyice yukarı doğru kaldırın, boynunuzun gerildiğini hissedin. Bu sırada öpücük gönderir gibi dudaklarınızı büzün. Gevşeyin ve tekrarlayın.

Dil hareketi
Faydası: Bu hareketi uygularken komik göründüğünüzü düşünebilirsiniz, ama göz çevrenizdeki toksinleri arındırmaya yardımcı olduğundan buna değer.

Egzersiz: Gözlerinizi olabildiğince açık tutarak yukarı doğru bakın. Ağzınızı açın, dilinizi aşağıya doğru çenenizi hissederek gerin. 10 saniye böyle kalın, sonra hareketi tekrarlayın.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı