Beslenme

Yeterli Protein Yemediğinizin 5 İşareti

Protein sağlıklı beslenmenin ve kilo vermenin temel taşıdır ve kümes hayvanları, et, süt ürünleri, balık, yumurta, baklagiller, kuruyemişler, tohumlar, soya ve hatta tam tahıllar dahil olmak üzere yediğiniz yiyeceklerin çoğunda kolayca bulunur. Araştırmalar, yüksek proteinli yemeklerin veya atıştırmalıkların da açlığı azaltmaya ve tokluk hissini uzatmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor. Diyetinizde yeterince almadığınız aşağıdaki belirtilere dikkat edebilirsiniz;

Kas Kitlesini Kaybediyorsun

Protein, kas inşa etmek için gerekli olan amino asitlerden oluşur. Bu, yeterli protein almıyorsanız kas kütlenizin zarar görebileceği anlamına gelir. Bunu güçte azalma, ağırlıkta değişiklik ve hatta giysilerinizin nasıl oturduğunu fark edebilirsiniz.

Stres Kırıklarına Hazırlanırsınız

Araştırmalar, kalsiyumun yanı sıra, protein açısından zengin bir diyetin genel yetişkin kemik sağlığı için yararlı olduğunu gösteriyor. Organlarımıza ve beynimize enerji sağlamak için yeterli protein olmadan, vücut başka kaynaklar arayacak ve ödünç aldığı yerlerden biri de iskelet kası dokusudur. Sürekli olarak protein azalıyorsanız, zamanla kemikleriniz stres kırıkları ve kırılmalar gibi yaralanmalara karşı duyarlı olacaktır.

Sürekli Hasta Oluyorsunuz

Protein, bağışıklık sistemimiz tarafından üretilen, bakteri ve virüslerle savaşmamıza yardımcı olan bir antikor yapı taşıdır. Soğuk algınlığı ve grip mevsimi boyunca protein tüketimine dikkat etmek için çok önemli bir zaman. Protein eksikliği olan bir diyet aynı zamanda mikroplarla savaşan ve bağışıklık sistemimizi güçlendiren T hücrelerinde bir azalmaya neden olur.

yeterli protein alınmazsa ne olur

Tırnaklarınız Kırılmış Ve Saç Uzaması Yavaş

Protein eksik olduğunda, saçlarınız sadece parlaklığını kaybetmekle kalmaz, aynı zamanda büyümeyi de durdurabilirken, tırnaklar kırılgan hale gelebilir. Çok az protein, vücudun odak noktasını güçlü tırnaklar ve saçları büyütmekten koruyucu proteinlere kaydırır.

Daha Fazla Atıştırırsınız

Hepimiz bir özlem duymanın nasıl bir şey olduğunu biliyoruz, ancak protein eksikliği yaşayabileceğinizin en önemli işareti, kendinizi defalarca buzdolabına veya kilere geri dönerken bulmanızdır. Yeterli protein alımı olmadan tokluk hissetmeyebilirsiniz. Bu, açlık boşluğunu doldurmaya çalışan sonsuz atıştırmalara yol açabilir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı