Fitness

Yeni Başlayanlar İçin Hamilelikte Egzersiz Yapma Rehberi

Hamilelikte Egzersiz Yapmak

Hamilelik boyunca aktif kalmak hem anne hem de bebek için oldukça faydalıdır. Örneğin, çalışmalar, düzenli egzersizin hamilelik sırasında büyük bir endişe olan kan basıncını kontrol etmeye yardımcı olabileceğini ve doğum eylemini kısaltabileceğini ve sezaryen doğum ihtiyacını azaltabileceğini bulmuştur.

Bir çalışma, anneleri hamilelik sırasında egzersiz yapan yenidoğanların, hareketsiz kadınların bebeklerinden daha önce kalp sağlığını iyileştirdiğini belirtti. Bu araştırmacılar, hamilelik sırasındaki aktivitenin, çocukları daha erken hareket ettirip aktif bir yaşam için hazırladıkları için çocuklukta obezite riskini potansiyel olarak azaltabileceği sonucuna vardı. Ancak bu, tüm egzersizlerin tüm trimesterlerde uygun olduğu anlamına gelmez. İşte göz önünde bulundurulması gereken ve kaçınılması gereken egzersizler de dahil olmak üzere hamilelik sırasında egzersiz yapmak için hızlı bir yazı hazırladık.

hamilelikte egzersiz yapmak

Üç Aylık Döneme Özgü Egzersizler

40 hafta boyunca vücudunuz önemli ölçüde değişecek, bu nedenle egzersizlerinizin yol boyunca değiştirilmesi gerekir. Örneğin, ilk üç aylık dönemde, eklemler üzerinde ek stres yaratabilecek bükülme veya ani, sarsıntılı hareketlerden kaçınmak gerekir. İlk üç aylık dönemden sonra, muhtemelen sırt üstü yatmanın rahatsızlık verici olduğunu göreceksiniz.

Hızlı Yön Değişiklikleri ve Aşırı Zorlama

Hangi üç aylık dönemde olursanız olun, vücudunuzun şekli ve ağırlık merkezinin değişecek. Hamilelik ilerledikçe, bu düşme riskinizi artırabilir. Daha yavaş hareketler, aynı zamanda iyi bir algılanan efor oranı içinde kalmanıza da yardımcı olur. Aktiviteler sırasında nefesini tutmaktan kaçının ve kendinizi aşırı zorlamadığınızdan emin olun.

Gebeliğe Özgü Egzersizler

Yürüyüş, yüzme ve düşük etkili grup fitness dersleri, hamileliğinizin herhangi bir noktasında yapılabilecek aktivitelerdir. Örneğin yoga, hareketli ve esnek kalmak için harika bir seçimdir, ancak bazı pozisyonlar karın bölgesine baskı uygulayabilir. Bu nedenle, hamileliğin her aşaması için özel olarak tasarlanmış dersleri takip etmeye değer. En iyi hamilelik antrenmanları, sizi güvenli bir şekilde aktif tutmaya yöneliktir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı