Yaşam

Yazın sıcak havalarda nasıl egzersiz yapılır

Spor salonları açıldı açılmasına ama hâlâ çekinceniz varsa yada açık hava bol oksijenle spor yapmak istiyorsanız o halde koşu yapabileceğiniz parkurlar hem daha güvenli hem daha sağlıklı bir alternatif olabilir. Peki hangi saatlerde nerelerde antreman yapmalı, nasıl beslenmeli, ne giyimeli, maskeli mi makesiz mi koşmalı?

Yaz sıcaklarında spor yapmaka daha da zorlaştı, çünkü çok terliyoruz bu nedenle performans kaybı yaşamamak için terle kaybettiğimiz sıvıyı antrenman sırasında da düzenli aralıklarla almamız lazım. Bunun için ben her antrenmanı yanınızda su bulundurun. Terlemeyle kaybettiğimiz mineralleri de yerine koyacak bir elektrolitli sporcu içeceğinidei ilave edebilirsiniz.

Spordan önce nasıl ısınmalı?

Antrenmanınızın ilk 10 dakikasında hafif tempolu koşarsanız kaslarınız kısa sürede ısınacaktır. Isınmak kadar soğumak da önemli ve esneme hareketleri her antrenmanın sonunda mutlaka yapılmalı.

Hangi saat aralıkları tercih edilmeli?

Sabahın serin saatleri spor yapmak için ideal. Güneşin batmasına yakın saatleri de tercih edebilirsiniz. Güneş ışıklarının dik geldiği öğlen saatlerinde spor yapmanıızı tavsiye etmiyoruz.

Nasıl beslenmeli?

Antreman ncesi bir şey yemeniz gerekiyorsa yağlı yiyeceklerden uzak durun ve sindirimi kolay besinleri tercih edin: Yarım muz, yulaf ezmesi, birkaç hurma, fındık ya da kuru incir.Koşuya başlamadan önce yeterli sıvı aldığınızdan emin olun.

Nasıl giyinmeli?

Açık renkli, hava alan ve teri hızlı dışarı atan kıyafetler giyin. Koşarken maske takmanın sıkıntılı sonuçlar doğuracağını tüm uzmanlar söylüyor. Koşu bisiklet gibi sporlarda ciğerlerinizin bol oksijene ihtiyacı olacağı için koşarken veya bisiklet sürerken maske takmıayın!

Nerede koşmalı?

Yüksek nemin, koşuyu en az sıcaklık kadar etkileyen bir faktör olduğunu bilmelisiniz. İnsan vücudu terlemeyle ısısını kontrol altında tutmaya çalışır. Ama nem oranı yüzde 80-90’ın üzerine çıktığında terlemeyle vücudu soğutmak zorlaştığı için vücut ısısı çok daha hızlı yükselir. Bu yüzden yazın mümkün olduğunca ağaçlık ve gölgelik alanlarda koşun. Koşarken baş dönmesi, mide bulantısı gibi bir hissiyat oluşursa hemen durup gölgede dinlenin. Soğuk su bulabilirseniz baş, boyun, ense ve koltuk altı gibi bölgelere uygulayın.

Koşmak için ideal yerler

İstanbul’un en yüksek noktası olan Aydos Tepesi’nin de bulunduğu bu orman yaz sıcaklarında şehirden kaçmak için ideal. Avrupa Yakasında Belgrad Ormanı, Kemerburgaz Kent Ormanı ve Hacıosman’daki Atatürk Kent Ormanı’nda koşmayı çok seviyorum. Bu ormanlarda koşmanın faydası daha serin parkurlarlara sahip olmaları.Sabah erken saatlerde Caddebostan sahili de koşmak için harika.

İzmir’de deniz manzarasıyla koşmak isteyenlerin tercihi Bostanlı sahili olabilir. Eskişehir’de de koşmak için birçok park mevcut. Dedekorkut Parkı, Batıkent Yürüyüş Parkuru ve Kent Ormanı koşucuların sık sık tercih ettiği rotalar.  Ankara’da Eymir Gölü’nün çevresi de..Kapadokya’da Salomon Cappadocia Ultra Trail parkurunu. Bursa ve İzmir’deki Kültür Park’ları,

Yine de dikkat etmeniz gereken birçok faktörler var: İnsan yoğunluğunun az olduğu saatleri ve bölgeleri tercih edin. Koşarken sosyal mesafe ve hijyen kurallarına saygı gösterin.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı