Beslenme

Yazın forma girmek için dikkat etmeniz gerekenler!

Yaz geldi fazla kilolarınızdan şikayet ediyor ve çabucak forma girmek istiyorsanız bu tavsiyeler tam size göre

Yaz aylarının gelmesiyle hepimizin içine ayrı bir yaşama sevinci doluyor. Tatile gitmek için bir çoğumuz gün sayıyor.  Deniz, kumsal, yeşil bir doğa kampı hepimizin hayali.  Fakat fazla kilolarınızdan dolayı forma giremiyorsanız ve diyet yapmakla ilgili çekinceleriniz varsa dikkat etmeniz gereken başlıca unsurları sıraladık:

YAĞLI BESLENMEDEN UZAK DURUN

Yağlı besinler özellikle göbek ve basen bölgenizde biirikerek çirkin bir görüntüye neden olur. Kilo kontrolünün en büyük düşmanı olan bu besinler sağlığınızı da ciddi olarak tehdit eder. Yemeklerinizde yağ kullanırken ölçüyü kaçırmamaya özen göstermelisiniz. Beslenme programınızdan özellikle kızartılmış besinleri ve hazır, dondurulmuş gıdaları çıkarmanız gerekiyor.

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPIN

Yağ yakmanın en basit yolu tabiki fiziksel egzersizden geçiyor. Fiziksel sağlığınızı olduğu gibi ruhsal sağlığınızı da olumlu yönde etkileyen egzersizler, bahar döneminde bir kat daha önem kazanıyor. Yürüyüşler, koşular, ofis içi egzersizler ve salon sporları yapabileceğiniz aktivitlerdendir. Unutmayın sağlam kafa ancak sağlam vucutta olur!

POSALI BESİNLER TÜKETİN

Bol posalı besinler tükettiğinizde kan şekeriniz dengelenir, bağırsak florası düzene kavuşacak ve kilo vermeniz kolaylaşacaktır. Bol posalı besinler, kilo kontrolü ve sağlıklı beslenme için önemlidir. Meyve sebzelerden günlük 5 porsiyon tüketerek beslenme programınızı sağlıklı hale getirmiş olacaksınız. Bunun yanında kuru baklagil tüketimi de bu ihtiyacınızı giderecek önemli besin kaynaklarındandır.

SU TÜKETİN

Vücudumuz günlük 2,5/ 3 litre suya ihtiyaç duyar. Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu suyu düzenli olarak aldığınızda toksinler ve ödemleri atacaksınız. Yeterli su tüketimi aynı zamanda elektrolit dengesini sağlayarak metabolizmanın sağlıklı işlemesine yardım eder. Sağlıklı bağırsak hareketleri için de bol su tüketimine önem vermelisiniz.

KARBONHİDRATLI BESLENİN

Karbonhidratlar, vücudumuzun temel enerji kaynağıdır. Bu yüzden bahar döneminde karbonhidratlı beslenmeye önem vermelisiniz. Daha canlı ve kendinizi zinde hissetmek için karbonhidrat şart. Başta meyvelerden alınabilecek Karbonhidratlar için sağlık besinleri tüketmek çok önemli. Basit karbonhidrat dediğimiz un ve şeker gibi gıdalardan uzak durmalısınız.

BİTKİ ÇAYLARI TÜKETİN

Metabolizmayı hızlandıran bitki çayları aynı zamanda ödem atmanıza yardım edecek. Günlük 3 fincan beyaz çay ya da yeşil çay tüketimi ile kilo verme süreciniz daha verimli hale gelecektir. Ama yapılan araştırmalar bitki çaylarını fazla tüketmenin zararlı olduğunu ortaya çıkardı. Bu sebeble sınırlı kullanmaya özen gösterin.

SAĞLIKLI YAĞLAR

Sağlıklı beslenme için Omega 6 ve omega 3 vücudumuz için faydalı olan yağ asitleridirini almak, vücut sağlığınız için oldukça önemlidir. Ruh ve beden sağlığınızı direkt olarak etkilemektedir. Keten tohumu, ceviz, fındık ve deniz ürünleri tüketerek bu ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

PROBİYOTİKLERE DİKKAT

Süt ve süt ürünleri tüketimi, bağırsak florasının düzeltilmesi için önemlidir. Yoğurt, kefir ve süt gibi besinlerle vücudunuz için gerekli olan probiyotiği almış olacaksınız.

HOBİ EDİNİN

Sağlıklı beslenme kadar insan sağlığını etkileyen en önemli unsurlardan biride stres. Stresli yaşamak size kilo aldırabilir. Stresten kurtulmanın en iyi yolu hobi edinmektir. Eğer bir hobiniz yoksa yaz aylarında hobi edinmek için iyi bir fırsatınız var. Belki bir müzik aleti, resim veya ilginizi çeken bir kitap mutlaka bir hobi edinin!

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı