Beslenme

Yaz aylarında bol bol su tüketin!

Yaz aylarının gelmesiyle sıcaklar arttıı. Efor sarfetmeseniz bile sıvı kaybı yaşıyorsunuz. Özellikle spor yapanların aşırı efor sarfetmeleri sonucunda su kaybı yaşamaları metobolizmayı olumsuz etkiliyor. Bu nedenle dinlenme aralarında bol bol su tüketilmesi gerekiyor.

Bu yıl geçen yıllara  nispeten sıcaklıklar yüksek seyretmeye başladı. Bir yanda koronavirüsle baş etmeye çalıştığımız bu günlerde spor yapmakta zor hale geldi. İnsanlar bir yandan spor yapmak isterken bir yandan da virüse bulaşma riskinden dolayı tedirgin durumda.

Bağışıklık sisteminin zayıflamasından korkanlar sürekli spor yaparak kendilerini zinde tutmaya çalışıyor. Bir yandan sıcaklar artarken bir yandan yapılan egzersizler neticesinde vucudunuzda sıvı kaybı artırıyor. Bu nedenle, bu süreci doğru değerlendirmeli ve yeteri kadar su alımını sağlayarak hem fiziksel hem metabolik açıdan sağlığımızı korumalıyız. Ayrıca mikropların vücuttan atılması için de bol su tüketmek çok önemli

Su insanlar başlıca içecek kaynağı ve insan vücuduna zararı olmadığını bildiğimiz tek sağlıklı içecektir. Susuzluğu gidermek, vücudu yeniden nemlendirmek için oldukça kıymetlidir. Sağlıklı beslenme yanında düzenli sıvı alımı da çok önemli bağışıklığı düşürmeden, bu dönemde öğün sayılarımızı ve yediklerimizi dengeleyerek ihtiyacımız olan enerji ve besin öğelerini karşılayabileceğiniz gibi suyunda minerallar ve vucudun ph değereinin dengelenmesi bakımından önemli olduğunu unutmayın!

GÜNDE EN AZ 2 LİTRE SU TÜKETİN

Sıcak havalarda ve fiziksel olarak daha aktif olduğumuz aylarda ihtiyacımızın artması ile birlikte günde en az 2 litre su tükettiğinize emin olun. Özellikle Sabah uyandığınızda su içerisine elma sirkesi koyarak içmek toksin maddelerin vucuttan atılması için çok faydalı olur.

Suyun sadece kalorisi sıfır değildir; bu neden kilo vermeye katkıda bulunur. metabolizmanızı artırabilir Özellikle diyet yapanların yağ yaktıkları kalori miktarı ve susuzluğunuzu giderebilir. Yemeklerden önce su içmek iştahınızı azaltabilir ve gün içinde daha az kalori tüketmenize yardımcı olabilir.

Dehidrasyon yorgunluğa, motivasyonun azalmasına ve ruh hali değişimlerine neden olabilir. Bu nedenle, yeterli miktarda su tüketimi, egzersiz yaparken ve vücudunuzun genel fiziksel performansını artırmak ve enerji seviyelerini iyileştirmek için çok önemlidir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı