Fitness

Yaralanmanıza Neden Olabilecek Egzersiz Hataları

Düzenli egzersiz yapıyorsanız, şüphesiz faydalarını fark ediyorsunuzdur. Daha iyi uyku ve ruh hali, belki birkaç kilo vermişsinizdir. Yapmak isteyeceğiniz son şey çabalarınızı rayından çıkarmak veya daha kötüsü kendinizi yaralamaktır. İşte insanların yaptığı en yaygın egzersiz hatalarından üçü ve bunlardan nasıl kaçınabileceğiniz.

Isınma ve Soğuma Atlama

Senaryo: Sadece kısa bir antrenman için zamanınız olduğunu hissediyorsunuz, böylece hem ısınma hem de soğuma sürecinizi atlıyorsunuz.

Sonuç: Vücudunuz antrenmanınız için yeterince hazır değildir, bu nedenle düşük performans gösterir ve daha büyük bir yaralanma potansiyeli yaratırsınız. Ayrıca, bitirdiğinizde vücudunuzun düzgün bir şekilde soğumasına izin vermeyerek daha fazla ağrı yaratırsınız. Bir sonraki antrenmanınızın zamanı geldiğinde kendinizi yorgun, halsiz, ağrılı ve hazırlıksız hissedersiniz.

Çözüm: Isınma ve soğumayı atlamak yerine egzersizinizi kısaltın ve yoğunluğu artırın. Sadece 20 ila 30 dakika içinde hem kas gücü hem de kardiyovasküler sağlık için çok etkili bir antrenman yapabilirsiniz. Orta ila yoğun aralıklar ekleyin ve setler arasındaki dinlenme sürenizi azaltın. Ancak antrenmanınızdan önce beş ila 10 dakikalık hareketlilik çalışması ve bitirdikten sonra biraz statik esneme yapmanın bir yolunu bulun.

Ekipmanı Yanlış Kullanma

Senaryo: Antrenman tesisinizdeki yeni bir ekipman parçasına aşina değilsiniz veya başkalarının kullandığını görmüş ancak hiç denemediğiniz harika yeni bir egzersiz aletini denemek istiyorsunuz.

Sonuç: Sağduyu gibi görünebilir, ancak egzersiz programınıza entegre etmeden önce ekipmanı nasıl kullanacağınızı bildiğinizden emin olun. Bu, koşu bandından halterlere, kettlebelllere kadar her şey için geçerlidir. Hiç bir ekipman kullanmadıysanız, onu kullanırken gördüklerinizin doğru şekilde yaptığını varsaymayın. Yeni, bilinmeyen ekipman kullanıldığında yaralanmalar hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşebilir. Ayrıca nasıl çalıştığını bilmediğiniz için herhangi bir şeyi bozmaktan sorumlu olmak istemezsiniz.

Çözüm: Tesisinizde, ekipmanı nasıl doğru şekilde kullanacağınızı ve egzersiz programınıza nasıl dahil edeceğinizi gösterecek bir fitness uzmanı bulun.

egzersiz hataları

Kondisyon Seviyenizi Aşırı Hesaplamak

Senaryo: Kaldırdığınız ağırlık miktarını artırmak, dinlenme sürenizi azaltmak veya egzersiz programınızın genel hacmini artırmak gibi yeni bir zorluğun üstesinden gelmeye hazır olduğunuzu hissediyorsunuz. Ancak, mevcut antrenmanlarınızı tam olarak tamamlayamıyorsunuz ve her birinden sonra hala çok ağrınız var.

Sonuç: Fiziksel olarak hazır olmadan eğitim programınızda ilerlemek felaket ve yaralanmalar için bir reçete olabilir.

Çözüm: Planladığınız tekrarları tamamlayabildiğinizde ve egzersizlerinizden sonra artık herhangi bir gecikmiş başlangıçlı kas ağrısı yaşamıyorsanız, yeni bir zorluğa geçmeye hazır olabilirsiniz.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı