Beslenme

Yağlanmaya sebep olan yanlışlar

Bazen ne kadar egzersiz yaparsak yapalım yağlanma sorunundan kurtulamıyoruz. Bunun nedeni çoğunlukla yeme alışkanlıklarımızla ilgili oluyor. Spor yapıyor ve karın kaslarınızın görünür olmasını istiyorsanız yeme alışkanlıklarındaki hatalardan arınmamız gerektiğini söyleyebiliriz. Çünkü vücudunuzdaki yağ oranı ne kadar az olursa kaslarınız da o kadar ortaya çıkacaktır.

Tabii ki bahsedeceğimiz alışkanlıkların hepsinden bir anda kurtulmak mümkün olmayacaktır fakat kararlı ve yavaş adımlar atarak  daha ince ve fit bir görünüme kavuşabilir, bunu da istikrarlı bir şekilde koruyabilirsiniz.

HIZLI YEMEYE SON VERİN

Yemek yemeyi bırakmayın. Sadece daha yavaş yiyin. Bu şekilde öğünlerinize lezzet katıp daha keyifli hale getirerek midenize zaman tanıyın.  Küçük lokmalar alarak fazla çiğnemeye özen gösterin. Yemek yerken başka şeylerle meşgul olmayın, çünkü yemek sırasında televizyon izleyen ya da gazete-dergi okuyan kişiler daha fazla yemek yerler. Yavaş yemek demek, yediğimizden ve etrafımızdaki her şeyden zevk almak demektir. Bu da sağlıklı yaşamın bir parçasıdır.

ÖĞÜN ATLAMAYIN VE ATIŞTIRMAKTAN KORKMAYIN

Yemeyerek yağ yakılacağını düşünmek çok bilinen bir yanlıştır. Gün içerisinde düzgün beslenmemek geceleri oburlaşmaya neden olacaktır. Bu yüzden ana öğünleri atlamamak ve mutlaka ara öğünler yapmak gerekir.

Ara öğünler kan şekerinin düşmesi ile meydana gelen büyük açlık hissini engeller. Normal bir öğünden yaklaşık 2-3 saat sonra kan şekeri düşmeye başlar, kişiler kendilerini tekrar aç hissetmeye ve yeni bir öğün ihtiyacı duymaya başlarlar. Fakat öğününden yaklaşık 1,30-2 saat sonra meyve, galeta ya da kuru yemişlerin tüketildiği bir ara öğün kişinin hem çabuk acıkmasını önler hem de bir sonraki öğünde çok fazla kalori almamasını sağlar. Ayrıca  ara öğün yapan kişide sık beslenme alışkanlık haline geldiği için  metabolizma hızı da artar.  Metabolizma hızının artmasına bağlı olarak da kilo kaybı hızlanır.

TUZU AZALTIN

Tuz, bilinçsizce yememize yol açıyor  ve hayatın her alanında karşımıza çıkıyor.  Yemek yaparken tuz atmayın; onun yerine sofrada bir miktar ekleyin. Yemeğinizin üzerine serpeceğiniz tuz, daha görünür haldedir ve ne kadar tuz tükettiğinizin farkına varabilmeniz için daha çok yardımcı olacaktır.

Hafta sonu yaptığınız hataların bedelleri, pazar gecesinin ötesine sarkıyor. Kendinizi yemeklerle şımartacaksanız, bunu 3 gün yapmak yerine 1 öğün ile sınırlandırın.

Çünkü hafta sonları uyguladığınız “ne bulursam yemeliyim” mantığı, beslenmenize tüm hafta boyunca olumsuz etki ediyor.

TV KARŞISINDA YEMEK YEMEYİN

Televizyon karşısında yemek yediğinizde çifte hataya imza atıyorsunuz. Kalori alırken kalori yakmıyorsunuz; üstüne bir de kilo vermedeki en güçlü silahınıza, yani uykunuza zarar veriyorsunuz. Araştırmalar, ekran karşısında yemek yiyenlerin 300 kadar daha fazla kalori aldıklarını gösteriyor.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı