Fitness

Vücut Tipine Göre Doğru Antrenman Programı

Bazı egzersizlerin, diğerleri için yaptıkları gibi sizin için aynı şekilde çalışmadığını fark etmiş olabilirsiniz. Vücut tipiniz için doğru eğitim yöntemi olmamasından kaynaklanıyor olabilir. Onlardan yine de bazı faydalar elde edebiliyor olsanız da, fitness hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmayabilirler. Bu kısa genel bakış, vücut tipiniz için mükemmel egzersiz yöntemini bulmanıza yardımcı olacaktır.

Ektomorf (Düz Gövde)

Ektomorfların uzun kolları ve bacakları olan ince gövdeleri vardır. Kalçaları genellikle omuzlarıyla aynı genişliktedir. Ayrıca zayıf olma eğilimindedirler, bu nedenle kas ve yağ kazanmak biraz zor olabilir.

Vücut Tipiniz İçin Eğitim Yöntemi: Kas kütlesi oluşturmanıza yardımcı olacak bileşik egzersizleri denemek isteyebilirsiniz. Bunlar arasında kardiyo eğitimi, halter ve deadlift’ler bulunur.

vücut tipine göre antrenman programı

Endomorf (Kum Saati Gövdesi)

Endomorflar çok fazla vücut yağına sahip olma eğilimindedir, ancak bu şişman oldukları anlamına gelmez. Vücutları genellikle orantılıdır, daha büyük kalçalar ve üst kolların yanı sıra küçük bir bele sahiptir. Kural olarak, kas ya da yağ elde etmede herhangi bir sorun yaşamazlar.

Vücut Tipinize Göre Eğitim Yöntemi: Lunge hareketi ve çömelme preslerini denemelisiniz. Kardiyo antrenmanları vücut tipiniz için de iyi olabilir. Ayrıca orta yoğunluklu halter için de gidebilirsiniz.

Mezomorf (Atletik Vücut)

Mezomorfların geniş omuzları ve kaslı kolları ve bacakları vardır. Omuzları genellikle kalçalarından daha geniştir. Ayrıca vücut yağları çok azdır veya hiç yoktur ve çok kolay kas kazanabilirler.

Vücut Tipinize Göre Eğitim Yöntemi: Ağırlık çalışması vücudunuz için harikalar yaratacaktır. Hem üst bedeninizi hem de bacaklarınızı çalıştırdığınızdan emin olun. Kardiyoyu da denemelisiniz.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı