Beslenme

Vejetaryen Olmanın Faydaları ve Avantajları

Vejeteryan, vegan, bitki temelli, tüm benzer terimler, bazı farklılıklar içerir. Hangi yaklaşımın sizin için en iyisi olduğunu bilmek kafa karıştırıcı olabilir, özellikle de sağlıklı değişiklikler yapmaya çalışıyorsanız. Bu makale, bu diyetler arasındaki farkları incelemekte ve öncelikle bitkilere odaklanan bir diyete geçmenin faydalarına ilişkin mevcut araştırmalara bakmaktadır. Bitki bazlı bir diyet izlemenin bazı özel sağlık yararlarına bir göz atalım.

Artan Sağlıklı Gıda Alımı

Çeşitli sebzeler ve bütün meyveler yemek, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının önemli bir önerisidir. Uygun bir kalori seviyesinde çeşitli meyve, sebze, tam tahıl, baklagil ve sert kabuklu yemiş tüketimi genellikle yeterli diyet lifi alımına ve düşük doymuş yağ ve hidrojene bitkisel yağ alımına yol açar.

vejetaryen faydaları

Sağlıksız Gıda Alımında Azalma

Hayvansal gıdalardaki çeşitli diyet faktörleri, artan riski ile ilişkilendirilmiştir. Tarihsel olarak, etlerde yaygın olan doymuş yağlar, yüksek kolesterol ve diğer olumsuz hastalık riski profilleriyle ilişkilendirilmiştir. İlginç bir şekilde, doymuş yağlar, kendileriyle ilişkilendirilen olumsuz sağlık etkilerinin çoğundan sorumlu olmayabilir, ancak etlerin işlenmesi hatalı olabilir. Sodyum, nitrat ve nitrit gibi işlenmiş etlerde koruyucu tüketmek kan basıncını artırabilir ve insülin yanıtını bozabilir.

Çoğu araştırma, et alımının azalmasıyla artan bitki alımından kaynaklanan iyileştirilmiş sağlık sonuçlarının değişen ölçeğini göstermektedir. Et ve süt ürünlerini tamamen ortadan kaldırmak, sağlıklı beslenme düzeninin bir parçası olabileceği için sağlık için gerekli olmayabilir. İşlenmiş gıdalar yerine bütün gıdaları seçmek, herhangi bir diyet planının sağlığa faydalarını en üst düzeye çıkarmak için önemli bir stratejidir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı