Fitness

Uzun Mesafe Koşuları

Her seviyedeki koşucular için en yaygın hedeflerden biri daha uzun süre koşabilmektir. Bu, yeni başlayan koşuculardan deneyimli maratonculara kadar herkes için geçerlidir. Daha uzun koşma hedefinize ulaşmanıza yardımcı olacak bazı güvenilir ipuçları var.

Gerçekçi Beklentileriniz Var

Daha uzun koşmak zaman alacaktır. Mesafenizi her gün veya birkaç günde bir ikiye katlamayı beklemeyin. Ne kadar küçük olursa olsun gelişmeleri not edin. Mesafenizi küçük artışlarla artırabilirseniz, bu zaman içinde büyük gelişmeler anlamına gelecektir.

Bol Sulu Kalın

Uzun mesafeler koşarken çok su tüketmelisiniz. En az 20 dakikada bir yudum almalısınız. İsterseniz sade su veya enerji içecekleri içebilirsiniz, ancak bu sıvıları yenilediğinizden emin olun.

Yavaşlatmak

Birçok koşucu, çok hızlı koştukları için mesafelerini arttırmakta zorlanır. Hem hıza hem de mesafeye odaklanmak neredeyse imkansızdır, bu yüzden seçiminizi yapın. Bir salyangoz hızına yavaşlamanız gerekmez, ancak hızınızı biraz yavaşlatmak bile daha ileri gitmenizi kolaylaştıracaktır. Artan mesafeye alıştıkça tekrar hız ekleyebilirsiniz.

uzun mesafe koşuları

Doğru Ekipmana Sahip Olun

Kaliteli ekipmana sahip olduğunuzdan emin olun. Bu, koşu ayakkabıları, çoraplar ve hava şartlarına uygun giysiler anlamına gelir. İyileştirme yapmaya çalışırken, alabileceğiniz tüm avantajlara ihtiyacınız var.

Kendini Besle

Genel olarak sağlıklı bir diyet yemelisiniz. Uzun mesafeli koşu için, her saat karbonhidrat şeklinde biraz enerji tüketmelisiniz. Bu bir enerji çubuğu veya egzersiz öncesi bir takviye olabilir. Bu, sizi korumanıza ve enerji çarpışmalarını önlemeye yardımcı olacaktır.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı