Beslenme

Sıvı kaybına karşı karpuzlu mineral içeceği

Yaz sıcaklarında terleme nedeniyle çok daha fazla sıvı yaşanıyor. Günde en az 2,5-3 litre sıvı tüketilmesi gerekiyor. İşte hem ferahlatıcı hem de sıvı kaybının getireceği olumsuzlukların önüne geçecek karpuzlu mineral içeceğinin tarifi

MALZEMELER

3 orta-normal dilim karpuz (180 g)
1 şişe maden suyu
Taze nane yaprakları

YAPILIŞI

Karpuz ve maden suyunu blender ya da shakerdan geçirin. Eğer hafif ekşi olmasını isterseniz dilediğiniz oranda limon suyu da ekleyebilirsiniz. Süslemek için taze nane yapraklarını kullanabilirsiniz. Bu içecek ortalama 70 kaloridir. Ancak karpuz dilimleme işlemi kişiden kişiye değişiklik gösterebileceğinden mutfak tartısı kullanarak 180-200 gramı ölçerek tarifi hazırlamak daha sağlıklı olacaktır.

Not: Karpuz, vitamin deposu olmasının yanı sıra şeker oranı da yüksek bir meyve olduğu için diyabet ve insülin direnci hastalarının bu içeceği rutin olarak tüketmesi doğru bir yaklaşım olmayacaktır.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı