Fitness

Sıcakta Koşmak İçin 4 İpucu

Sıcak Havalarda Koşarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Dünyanın çoğu yerinde koşucular, zaman zaman mükemmel olmayan hava koşullarında kilometrelerce yol almak zorunda kalır. İster 10. maratonunuz için antrenman yapın ya da koşucu olarak yeni başlayın, sıcak havaların üstesinden gelebileceğinizden emin olmak harika bir fikirdir. En iyi strateji, anında uyum sağlamaya çalışmak yerine önceden plan yapmaktır. İşte sıcakta koşmak için dört yararlı ipucu.

Doğru Zamanda Gölgeli Bir Rota Planlayın

Sıcak bir günde öğleden sonrasının ortasında uçsuz bucaksız bir asfalt üzerinde koşmak acımasızdır. Bu yüzden sabah erken veya akşamın erken saatlerinde koşup rotanızı düşünmenin en iyisidir.

sıcakta koşmak

Çoraplarınızı Akıllıca Seçin

Uygun çoraplar, ayaklarınızın terlemesini önlemekten daha fazlasını yapar. Çoraplar tüm vücudunuzun sıcaklığını etkileyebilir. Koşu kıyafetinizi seçerken aşağıdan yukarıya başlayın. Koşu çorapları, nemi daha kolay emebilen ve sıvı birikimini durdurabilen sentetik liflerden yapılmıştır. Bu, ayaklarınızın aşırı ısınmasını önleyebilir ve bu da vücudunuzun daha serin hissetmesini sağlar.

Sıvı Tüketimi

Başarılı bir antrenmanın anahtarlarından birinin, egzersiz öncesinde ve sırasında yeterince sıvı tüketmektir. Bu, her aktivite ve her mevsim için geçerlidir ancak özellikle sıcak günlerde önemlidir. Egzersiz yapmaya başlamadan önce vücudunuzun iyice su alması gerekiyor. İçene kadar beklemeyin. Susuzluk hissi zaten vücudunuzdaki sıvıların % 1’ini kaybettiğinin bir göstergesidir, bu da fiziksel yeteneklerde % 10’luk bir kayba eşdeğerdir.

Bir Şapka Takın

Bir şapka, koşu kıyafetiniz için neredeyse sonradan akla gelen bir şey gibi görünebilir, ancak bu aksesuar çok önemlidir. Çoraplarınız, şortlarınız ve tişört gibi, standart bir beyzbol şapkası yerine teri emmek için tasarlanmış bir şapka seçin.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı