Beslenme

Şeker Tüketimini Azaltmanın Yolları

Şeker kilo almaya, çürüklere, şeker hastalığına, her türlü korkunç şeye yol açar. Sorun şu ki, kaçınılması zor olabilir. İyi haber şu ki, onu tanımlamanın ve diyetinizden çıkarmanın yolları var. Sadece biraz bilgi ve kararlılık gerektirir. Sizi doğru yönü gösterelim.

Şeker Tüketimi Nasıl Azaltılır?

  • Ambalajlara Dikkat Edin. Paketlenmiş bir yiyeceğin sağlıklı olmadığında, en azından tamamen olmasa da sağlıklı olduğunu etiketlerden okuyabilirsiniz.
  • Neden Şekerli Yiyecekler Yediğinizi Düşünün. Bunun neden yediğinizden çok ne yediğinizle ilgisi var. Stresli olduğunuzda şekerli yiyeceklere uzanıyor musunuz? Ne zaman üzgünsün? Seçimlerinizin ardındaki bir duyguyu tanımlayabilir misiniz? Bu, sağlıksız kalıpları kırmanın anahtarı olabilir.
  • Kendini Şekerden Daha Çok Sev. Zor bir gün geçirdikten sonra bir bardak dondurma yemeyi isteyebilirsiniz. Ama kepçe almadan önce dur ve düşün. Yemek yedikten sonra kendini suçlu ve utanç verici mi hissediyorsun? Eğer öyleyse, buna değmez. Davranışı, spor salonuna gitmek gibi daha sağlıklı bir şeyle değiştirin. Daha iyi hissedeceksiniz.

şeker tüketimini azaltmak

  • Serotonininizi Artırın. Hormonal bir dengesizlik şeker aşermesine katkıda bulunuyor olabilir. Stres ve çoklu görev, serotonin seviyenizi tüketebilir. Ruh halinizin düştüğünü ve yiyecek seçeneklerinizin sağlıksız olduğunu hissediyorsanız, bir eğitmeni ile kontrol edin. Aerobik egzersiz, serotonininizi olması gereken yere geri getirmenin harika bir yoludur ve bunun gerçekleşmesine yardımcı olabilir.
  • Egzersizi Ödülünüz Olarak Kullanın. Yüksek bir egzersiz, yüksek şekerden çok daha iyidir. Atıştırmalıkları endorfinlerle değiştirirseniz en iyi hayatınızı yaşarsınız.
Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı