Pilates

Sakatlanmamak için yapılması gerekenler

Sadece spor yaparken değil günlük işlerimizi yaparken bile sakatlanma ihtilamalimiz var. Özelliklede kaslarınız güçlü değilse sakatlanmak hepimizin korkulu rüyası. Sakatlanmaya sebep olan etkenlerin bazılarını alacağımız tedbirler sayesinde engelleyebiliriz.

Biliçsiz bir şekilde sakatlanmak hepimizin korkulu rüyası ama sakatlıkları engellemek mümkün nasıl mı?En başta pilates yapmak, spor için doğru ısınma ve soğuma, doğru ayakkabı seçimi, spor egzersizlerinin zorluk seviyeleri postür, uyku pozisyonları, nasıl ağırlık kaldırdığımız, gibi unsurlara dikkat ederek sakatlıkların önüne geçmek mümkün.

Eğer evde Pilates yapabilmek, için ortamınız varsa  sakatlanmalara karşı önlem alma şansınız var demektir. O yüzden sizlere önerim Pilates’e hemen başlamak için ertelemeleri bir kenara bırakın ve bugünden pilates egzersizleriyle evinizde rahatlıkla yapabileceğiniz egzersizlere göz atın.

Antrenman öncesi ve sonrası ısınma/soğuma ve egzersizleri

Vücudunuzda kas yorgunluğu olduğunda kasların içinde laktik asit birikmesi daha çok olur. Doğru ısınma ve soğuma yaptığınızda vücudunuzda biriken biriken laktik asit miktarının düzenlenmesine, buna bağlı az bile olsa yapılan ani hareketlerde kas yırtılmaları gibi problemlerin az görülmesine yardımcı olacaktır.

Herhangi bir egzersizin son seviyesinden başlamak yerine, onu parçalara ayırmak ve önce daha kolay varyasyonları yapmaya çalışmak ve kendi vücudumuzun kapasitesini göz ardı etmeden antrenman yapmak sakatlıklardan kaçınmam en önemli yolları arasında gösterilebilir.

Ağırlık kaldırırken nelere dikkat edilmesi gerekir

Squat (çökme) yaparak omurgayı öne doğru bükmeden yerden ağır bir şey kaldırmanın, omurganıza binen yükü ne kadar azalttığını size gösterebilsek diğerini bir daha tekrarlamazdınız. Hafif bükülü dizlerle ve dizler düzeltilerek havaya doğru ağırlığı kaldırdığımız bir pozisyonla kendimizi koruyabiliriz. Ayrıca vücut ağırlığımız dörtte birinden daha fazla bir ağırlık kaldırmamaya özen göstermemiz gerekir.

Ayağınız için doğru ayakkabıyı seçin

Ergonomi olmazsa, sağlıklı sporda olmuyor. Doğru ayakkabıyı seçerken ayak ölçüsünün tam alındığından, esneyebilen, hava alabilen ve yürümenin sizi ileriye doğru hareketlendirdiği (itme fazı) fazda size yardım edebilen mekanizmaları olan ayakkabıları tercih etmek her zaman bizleri ve omurga sağlığımızı bir adım öne götürecektir.

Postür neden önemli?

Vücut kısımlarının diziliş ve düzenine Postür adı verilir. Oturma, ayakta durma, yatma sırasında vücudun duruş şekline statik postür (sabit duruş), hareket esnasında vücudun duruş şekline ise dinamik postür (hareketli duruş) denir. Postür bozukluğu kas iskelet sisteminde ağrıya neden olur. Günlük yaşam üzerinde duruş bozukluklarına bağlı ağrıların olumsuz etkileri görülür. Pilates hareketleri uygun duruşu sağlamanıza yardımcı olacaktır

Günlük yaşamda postür bozukluğu kişilerde lordoz (çökük omurga), kifoz (kambur omurga), skolyoz (eğri omurga) gibi şekillerde ortaya çıksa bile bunları düzeltmek ve her alanda postürü düzeltmekten geçer. Postür düzeltmek için pilates antrenmanlarınızda zaman haryacabilirsiniz.

Kaçınmamız gereken uyku pozisyonları hangileriidir?

Pozisyonlama insan hayatında sadece uyku için önemli bir durum değildir. Ancak uyku esnasında geçirdiğimiz uzun saatleri kontrolsüzce tek bir pozisyonda geçirirsek günün sonunda sakatlığa davet çıkarmış oluyoruz.

O yüzden özellikle tek omuz üzerine aşırı yük binmiş yan yatma pozisyonları ve yüz üstü pozisyonda bağırsak fonksiyonlarını kötü etkileyecek ve mideye baskı yapacak bir pozisyonda uyumamak bizler için verimli olabilir. Doğru yatış şekillerinde vücudun doğal halinde varolan kıvrımları korunur ve bu kıvrımları destekleyici yastıklar eklenir..

 

 

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı