Yaşam

Sağlıklı yaşam için altın kurallar

Uzun ve sağlıklı bir hayat yaşamayı eminim hepimiz isteriz. Fakat günlük hayat koşturmacası içinde unuttuğumuz şeylerin başında sağlığımız geliyor. Sadece uzun yaşamak değil sağlıklı bir ömür sürmak için yaşam kalitenizi artırmanız gerekir. Peki sağlığınız gereken önemi veriyor musunuz? Hayatınızda yapacağınız birkaç olumlu değişiklikle her zaman sağlıklı ve genç hissedebilir, yaşınız ilerlese de akranlarınızdan daha genç görünebilirsiniz. İşte sağlıklı bir yaşam için dikkat etmeniz gerekenler: 

Düzenli egzersiz yapmak

Düzenli egzersiz yapmanın insanın yaşam kalitesini tümüyle etkilediğini bilmeyeniniz yoktur. Özellikle günümüzde iş yoğunluğu, trafik, maddi sıkıntılar vb. gibi negatif unsurlar nedeniyle, spor yapmaya fazla zaman bulamıyoruz. Fakat bir yolunu bulup mutlaka egzersiz. Örneğin fitnis egzersizleri kas ve kemik gelişimi için önemlidir. Egzersiz yaparak sadece bedenimizi iyileştirmiş olmuyoruz; aynı zamanda kendimize zaman ayırmış olmanın haklı mutluluğunu da yaşıyoruz. Ayrıca egzersiz yapmanın vücuttaki mutluluk hormonlarının salınımını arttırdığı da bilimsel olarak kanıtlanmış durumda. Bu yüzden sağlıklı bir yaşam için düzenli egzersiz yapmayı mutlaka bir alışkanlık haline getirin.

Uyku düzenini korumak

Uyku düzenin bozulma sebeplerinin başında stres geliyor. Yaşamın olmazsa olmazlarından stresle baş etmeyi öğrenmelisiniz. Çünkü yeterli uyku hem beden hem de zihin sağlığı için oldukça önemlidir. Ancak bu noktada devreye giren şey, sıradan bir uyku ile kaliteli uyku arasındaki farktır. Yeterli ve tertemiz bir uykunuzu aldığınızı kendini dinç hissedersiniz hem de sağlığınızı korumak için bir şey yapmış olursunuz. Bu yüzden sağlıklı bir yaşam için kendinize bir uyku düzeni belirleyin. Aynı saatlerde uyumaya, uyanmaya ve uykunuzun kalitesini arttırmaya özen gösterin.

Düzenli olarak su içmek

Vücudumuzun yüzde 75’inin sudan oluştuğunu düşününce, zaten bu içeceğin bizim için ne kadar önemli olduğunu anlıyoruz. Sağlıklı bir insanın gün içinde içmesi gereken ortalama su miktarı 2-2,5 litre civarı. Ama birçoğumuz su içme alışkanlığı edinemediğimiz için bu miktarın yarısını bile tüketemiyoruz. Oysa su içmeyi alışkanlık haline getirmek hiç de zor değil. Görebileceğiniz bir yere; çalışma masanız, orta sehpa vb. gibi, büyük bir sürahi ile su koyarsanız ve bir süre kendinize su içmeniz gerektiğini hatırlatırsanız; kısa bir süre sonra bu alışkanlığı kazanmış olduğunuzu görürsünüz. Öyleyse hemen bu alışkanlığı edinmeye bakın!

Meditasyon yapmak

Meditasyon yapmak, zihninizi dinlendirmeniz anlamına gelir. Meditasyon sırasında sürekli çalıştırdığımız sol beynimiz değil sağ beynimiz çalışır. Bu da hem iç zenginliğimizi arttırır hem de zihnimizi dinlendirir. Üstelik bunun için ihtiyacınız olan tek şey kendiniz ve sessiz bir ortamdır. Bu yüzden sağlığınız için meditasyon yapmayı alışkanlık haline getirin. Başlarda zihninizi susturmakta zorlansanız bile, zamanla bunu başardığınızı görecek ve bu alışkanlığı ömrünüz boyunca sürdürmek isteyeceksiniz.

Kendine zaman ayırmak

Sağlıklı yaşamak için sadece bedenimiz için değil, ruhumuz için de bazı alışkanlıklar edinmeliyiz. Bize iyi gelen aktivitelere, hayat ne kadar yoğun olursa olsun zaman ayırmalıyız. Çünkü insan kendine zaman ayırdığında, kendisi için bir şey yapmanın ona verdiği muhteşem hazzın tadını alır ve bu da onun enerjisini yükseltir. Zihni sağlıklı hissettiği için, bedeni de bundan etkilenir ve sağlıklı hissetmeye başlar. Bu yüzden ne kadar meşgul olursanız olun, kendiniz için zaman ayırın ve bu konuda asla fedakarlık yapmayın.

Sevdiğin şeylere zaman ayırmak

İçinde yaşadığımız çağda, sevdiklerimize zaman ayırmanın ne kadar zor olduğunu hepimiz biliyoruz. Birçok neden yüzünden onlara zaman ayırmıyoruz. Oysa onları gördüğümüzde kendimizi ne kadar da iyi hissediyoruz değil mi? İşte bu iyi hissi asla unutmayıp durum ne olursa olsun sevdiklerimize de zaman ayırmalıyız. İnsan sosyal bir varlıktır ve ancak sosyal çevresinin içinde var olabilir. Bu yüzden, sevdiklerinize zaman ayırmayı bir alışkanlık haline getirin!

Gülmek

Gülmek! Evet belkide sağlıklı bir ruh halinin başında gülmek geliyor. Gülmek konusunda yapılan bilimsel bir araştırma, sadece stresli filmler izlemenin bile dolaşımı yavaşlatıp damarlara zarar verdiğini; komik filmler izlemeninse kalbi koruduğunu ortaya koydu. Gülmek sadece size iyi hissettirmiyor; ayrıca fiziksel sağlığınıza da iyi geliyor. Bu sözleri biz söylemiyoruz, bilim söylüyor. Bu yüzden sağlıklı yaşam için gülmeyi alışkanlık haline getirin. Ne yaşarsanız yaşayın; gün içinde birkaç dakikada olsagülmek için  bir şeyler bulun!

Check-up yaptırın

Hasta olmasanız bile senede 1 defada olsa mutlaka check- up yaptırın. Bir çok hastalık sinsice ve belirti vermeden ilerler. Özellikle 40 yaşın üzerindeyseniz ve ailenizde kronik hastalıkları olanlar varsa senede 1 defada olsa doktor muanesinden geçin. Ağrılarınızı hafife almayın çünkü yapılan araştırmalar ağrıların bir çok hastalığın uyarısı olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı