Beslenme

Sağlıklı Beslenme Neden Mide Sorunlarına Neden Olabilir?

Sağlıklı beslenmeye karar verdiğinizde ve bütün yiyeceklere ve birçok sebzelere bağlı kalmaya karar verdiğinizde, her zamankinden daha iyi hissetmeyi beklersiniz, ancak hissetmezsiniz. Aniden şişkinlik veya tokluk hissedersiniz veya ishal olursunuz veya mideniz bulanır.

İnsanlar daha sağlıklı yemeye başladıklarında, ki bu genellikle daha fazla sebze ve muhtemelen tam tahıllar için rafine tahılları değiştirdiklerinde, bazen mide bulantısı yaşadıklarını fark ediyorlar. Bu, şişkinlik, aşırı dolu hissetme ve hatta bazı durumlarda mide bulantısı olabilir. Bu kısa vadeli bir etki, bu yüzden neyse ki sağlıklı stratejilerinizden vazgeçmenize gerek yok. Ancak geçişi daha sorunsuz hale getirmenin yolları var. İşte bazı olası nedenler aşağıda verilmiştir;

Gıda Hassasiyetleri veya Alerjiler

Geçmişte hiç gıda alerjisi, tahammülsüzlüğü veya hassasiyeti yaşamadıysanız, yetişkin olduğunuzda güvende olduğunuzu düşünebilirsiniz. Tüm gıda alerjilerinin neredeyse yarısının 18 yaşından sonra başladığı bilinmektedir.

sağlıklı beslenme mide bulantısı

Özellikle sizin için yeni olan çok çeşitli yiyecekleri deniyorsanız, bilmediğiniz bir duyarlılık veya hoşgörüsüzlüğe sahip olma olasılığınız var. Gerçek bir gıda alerjisi genellikle dramatik ve bazen yaşamı tehdit eden bir reaksiyona neden olur, ancak bu daha hafif formlarda mide rahatsızlığı yaşayabilirsiniz, çünkü yemek iltihaplanmaya neden olur.

En yaygın gıda alerjisinin kabuklu deniz ürünleri olmasına rağmen, fındık alerjilerinin son on yılda yaklaşık % 260 arttığı görülmekte. Fındıkları çiğ haliyle yemeseniz bile, sağlıklı beslenmenizin bir kısmının badem unu veya fındıklı makarna gibi fındık unu kullanmak veya bunları azaltmak için içmek olduğuna karar verdiyseniz onları yiyor olabilirsiniz.

Çok Fazla Lif

Diyelim ki mercimek veya nohut gibi daha sağlıklı seçeneklerden yapılan makarnalar da dahil olmak üzere her biçimdeki tam tahıllardan bahsediyorsunuz ve bu karışıma sebze ekliyorsunuz, ayrıca şekerli seçenekler yerine bir ikram olarak meyveyi atıyorsunuz.

Bunlar mükemmel adımlar, ancak bu kadar hızlı ilerliyorsanız, bu, lif alımınız açısından çok büyük bir ayarlamadır. Lifin daha uzun süre tok kalmamıza yardımcı olmaktan, kan şekerini düzenleyerek insülin duyarlılığını iyileştirmeye, kalp hastalığı gibi bazı kronik rahatsızlıkların riskini azaltmaya kadar pek çok faydası vardır. Lif ayrıca sindirim sisteminin yiyecekleri bağlamasına ve daha verimli bir şekilde hareket etmesine yardımcı olarak sizi düzenli tutar.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı