Beslenme

Sabah koşmanın faydaları

Sabah koşmanın hem psikolojiniz hem de beden sağlığınız için birçok olumlu etkisi var. İşte sabah koşmanın hiç bilmediğiniz faydaları...

Koşu, genellikle zor olduğu düşünülen ve kilo verme amacı olmadığı sürece birçok insanın tercih etmediği bir egzersiz. Ancak özellikle sabahları yapılan koşunun sağlık için birçok olumlu etkisi var.

Her gün düzenli olarak sadece 5 dakika koşmanın bile ömrünüzü 3 yıl uzattığını biliyor muydunuz?

Sabah koşmak psikolojik ve fizyolojik olarak bedeninize birçok katkı sağlıyor.

KAN BASINCINI DENGELER

Her sabah düzenli olarak koşmak kan basıncını dengeler, yüksek tansiyonu düşürür. Her ne kadar koşmak kan basıncını anlık olarak artıran bir aktivite gibi görünse de uzun vadede hem kadınlarda hem de erkeklerde tansiyon, diyabet ve kolesterolü dengeler. Haydi bugün Koşu yaparken dinlenebilecek şarkılar seçip, kulaklığınızı takıp koşuya başlayın ve sağlıklı yaşama ilk adımı atın.

KALP HASTALIKLARI RİSKİNİ AZALTIR

Her sabah koşmak kalp hastalıkları riskini yüzde 50 oranında azaltır. Yapılan araştırmalara göre her sabah düzenli olarak koşan kişilerde kalp hastalıkları görülme oranı koşmayanlara göre yüzde 30 daha az. Sadece haftada iki sabah en az 10 dakika hafif tempoda koşmak bile sizi kalp hastalıklarına karşı koruyor.

ZİHİNSEL OLARAK GÜÇLENDİRİR

Her egzersiz kalbinizin daha çok çalışmasıyla oksijen zengini kanın vücudunuzda dolaşmasına olanak sağlar. Bu oksijen zengini kan beyninizden geçerek zihin performansınızın da artmasına katkı sağlar. Her sabah koşmak zihinsel güçlenmenin yanı sıra ruhunuzu da rahatlatır, zihninizi boşaltarak psikolojinizi olumlu yönde etkiler. Ayrıca düzenli olarak koşan yetişkinlerde Alzheimer hastalığına yakalanma riski daha az görülür.

KENDİNİZİ DAHA İYİ HİSSEDERSİNİZ

Kötü bir dönem geçiriyor olsanız da, her şey yolunda da olsa her sabah düzenli olarak koşmak kendinizi daha pozitif hissetmenizi sağlar. Koşmak özellikle alışkanlık haline getirildiğinde kendinizi daha mutlu hissettirir. Her sabah koşan kişilerin bir sonraki sabahı istekle beklediklerini siz de çevrenizde gözlemleyebilirsiniz.

DAHA İYİ UYURSUNUZ

Her sabah düzenli olarak koştuğunuzda uyku düzeniniz olur ve daha iyi gece uykusu uyursunuz. Gün içinde daha canlı ve aktif olmanıza yardımcı olur. Düzenli olarak koştuğunuzda vücudunuz uykuya geçmeniz için vücut ısınızın düşmesini daha rahat sağlar, böylece hem kısa sürede uykuya dalabilir hem de kaliteli bir uyku periyoduna sahip olabilirsiniz. İstanbul’un en iyi koşu parkurları, uykuya dalmada zorluk yaşayanlar için ilaç gibi gelebilir. Kaygı bozukluğu ve depresyon yaşayan kişilerde koşu ve uyku ilişkisi göz önüne alındığında, sabah koşusunun olumlu etkileri olduğu da gözlemleniyor.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı