Pilates

Pilates yaparak süper bacaklara sahip olun

Uzun, ince ve pürüzsüz bacaklar pek çok kadının hayali. Top modellerinki gibi bacaklara sahip olmak hayal değil. Pilates yaparak yaz boyunca fit görünümlü dolgun bacaklara sahip olmak istermisin? 

Pilatesin faydaları duruş bozukluğundan tutunda, sırt ve boyun ağrılarıın giderilmesi, tüm vücudun sıkılaştırması bir yana, kendinzi ruhsal olarak da çok iyi hissederken alımlı bir vücudada sahip olmanızı sağlamış olması sebebiyle, pilatese mucizevi spor demek yanlış olmaz sanırım. Adeta sihirli bir değnek, büyülü bir deneyim !

Bacakların kötü görünmesinin en önemli sorunlardan biri şüphesiz üst bacakların kalın olması.“Üst bacaklarınızın kaslı ve ince görünümü için düzenli spor yapmanız şarttır. Pilates yaparak daha seksi bacaklara sahip olabilirsiniz.

Jogging ve ip atlamanın yanı sıra farklı egzersizler kasların durmadan çalışmasını ve egzersiz yapmasını sağlıyor. En iyi hareketler arasında squat ve lunges geliyor. Ne kadar çok squat yaparsanız, bacakların gücü de o derece artacaktır. Haftada iki kez yapılan bu egzersiz hareketlerinin yanına mutlaka koşma ve ip atlamayı eklemeyi unutmayın.

Squat nasıl yapılır

Squat, vücudun en büyük kas grubu olan üst bacak kaslarını, kalçaları ve karın kaslarını çalıştıran çok etkili bir hareket. Yağ yakmak ve kasları güçlendirmek isteyenlerin birinci tercihi. Squat hareketi ayakta başlar. Ayaklar omuz hizasında açıktır. Eller önce iki yanda durur, yere çömelirken birleşir.Başın dik ve bakışların ileri doğru olmalı.

Göğsünü yukarıda tut. Ayaktayken nefes alıp, çömelirken verebilirsin. Tersini de deneyebilirsin. Kendin için en uygun nefesi keşfet. Belini düz tutmak için enerji harcama, doğal kıvrımında kalsın. Kendi gücüne göre kalça ve basenler yere paralel veya inebildiğin kadar aşağıda olabilir.

Topuklarının üzerine oturmadan tabii. Dizlerin ayak uçlarının önüne geçmemesi hareketin genel bütünlüğü açısından önemli. Ayak tabanların yere düz bassın, ağırlığını topuklarına ver. Biraz daha zorlaşsın istersen ayak parmaklarını kaldırmayı dene.

 

Lunges hareketi çalışması

El  kalca hizasında tutulur. Sol ayak ile biraz büyükce bir adim atılır  ve sağ diz doksan derece olacak bir sekilde yere değdirilir. Sonra sağ ayakla bir adim atılır sol diz yere değdirilir.

Lunges hareketinde dikkat edilecek noktalar: Diz kapağının parmak uçlarınızı geçmemesi gerekir, sırt dik tutulmalıdır.

Dizler yere değdirilerek yapıldığında eklemlere zarar verebileceğinden elinize alacağınız düşük ağırlıkta iki dumbell dengenizi daha kolay sağlamanıza yardımcı olur. Elinizi belinize koyarak da yapabilirsiniz.

 

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı