Fitness

Omuz Yaralanmanız Varsa Nasıl Egzersiz Yapılır?

Hayatta sakatlanmalar da olur, ancak bu antrenmanlarınızı tamamen bir kenara bırakmanız gerektiği anlamına gelmez. Omuz yaralanmasında nasıl egzersiz yapılacağı ve ne zaman dinleneceği konusunda uzman ipuçlarını paylaştık.

Omuz Yaralanması İle Nasıl Egzersiz Yapılır?

Her şeyden önce omuz yaralanması ile çalışabilir misin? Bu, doktorunuzla veya fizyoterapistinizle cevaplamanız gereken bir sorudur. Çalışmaya devam ederseniz, tıp uzmanınızın önerdiği herhangi bir tavsiyeye veya egzersiz sınırlamasına dikkat edin. Birkaç tür omuz yaralanması vardır, bu nedenle neler olup bittiğini anlamak önemlidir. Yırtık bir tendon gibi gerçek doku hasarı yaralanmaları var ve sonra tendinit ve bursit gibi aşırı kullanım yaralanmaları var. Sıkışma sorunları ve osteoartrit gibi yaşla birlikte meydana gelebilecek aşınma ve yıpranma yaralanmaları da var.

omuz yaralanma egzersizleri

Omuz Yaralanması Sonrası Egzersizlere Nasıl Geri Dönebilirim?

Evde omuz egzersizi yapmaya başlamadan önce, mevcut hareketlilik sorunlarını düzeltmeniz ve omuz ekleminizi hareket ettirmeye ve stabilize etmeye yardımcı olan kasları güçlendirmeniz gerekir. İdeal olarak, doğru hareket modellerinde size rehberlik edebilecek bir fizyoterapistle çalışırsınız. İyileşmenize kim yardım ediyor olursa olsun, hareketlilik üzerinde çalışmanız gerekir. İşleri yavaşlatmanız, rehabilitasyonunuzda tutarlı olmanız ve egzersizlere yavaşça geri dönmeniz gerekecek. Yaralanma sonrası iyileşmenin önemli kısımlarından bazıları, durumunuzu kabul etmek ve rehabilitasyona antrenman yaptığınız gibi bakmaktır.

Bir Yaralanma Sonrası Omuz Kuvvetini Yeniden Oluşturmak İçin 4 Adım

İyileşme herkes için farklı görünür, ancak bir omuz yaralanmasından sonra çalışmaya geri dönmenin genel süreci;

Omuz Eklemini ve Çevresindeki Kasları Hareket Ettirin

Omuz disfonksiyonunda gördüğü yaygın bir problem göğüs kasları aşırı sıkı ancak üst sırt kasları zayıftır, bu yüzden onları dengelemeniz gerekir.

Dengeleyici Kasları Güçlendirin

Kürek kemiklerinizi düzgün şekilde geri çekebilmenizi sağlamaktır. Bu yeteneği güçlendirmek, omuz egzersizleri sırasında omuz kaslarınızı daha etkin kullanmanızı sağlar.

Doğru Konumlandırma ve Hareket Modellerini Uygulayın

Omuz egzersizleri sırasında doğru kasları çalıştırdığınızda ağırlıklarınızı bir süre aşağı indirmeniz gerekebilir. Vücudunuzun hareketlerin üstesinden gelmek için diğer daha güçlü kaslara güveniyor olabileceğini belirtiyor. Yükü hafifletmek ve forma odaklanmak, gelecekteki yaralanmaları önlemeye yardımcı olur ve aslında hedeflediğiniz kasları çalıştırır.

Hacim ve Yük Yoluyla Yavaşça Güç Oluşturun

Kaslarınızı harekete geçirdikten ve hareket modellerini doğru bir şekilde uyguladıktan sonra, gücünüzü yeniden oluşturmak için yavaşça hacmi veya yükü artırmaya başlayabilirsiniz. Her antrenman için karıştırabilir, ancak aynı anda ikisini birden değil, yük veya hacmi artırabilirsiniz. Artık doğru formda bir egzersiz yapamıyorsanız, durma zamanıdır. Bu noktayı geçmek, aşırı efor riskinizi artırır, bu da incinmeler ve burkulmalar da dahil olmak üzere yaralanmalara neden olabilir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı