Yaşam

Müzik Egzersiz Motivasyonunu Nasıl Etkiler?

Müziğin sizi egzersiz yapmak için nasıl motive ettiğini ve ilham verdiğini hiç fark ettiniz mi? Grup egzersiz dersiniz sırasında en sevdiğiniz şarkı çalarken heyecanlanıyor musunuz? Yoga müziğinin rahatlamayı teşvik ettiğini düşünüyor musunuz? Bunlar, müziğin egzersizi ve hareket etme motivasyonunuzu etkileme yollarından sadece birkaçı. Giderek artan bir araştırma grubu, müziğin egzersiz motivasyonunu doğrudan etkilediğini öne sürüyor.

Müzik Yorgunluk Hissini Azaltır

Araştırmalar, müziğin, özellikle düşük yoğunluklu egzersiz sırasında, yorgunluğun fiziksel hislerine odaklanmamızı engellediğini gösteriyor. Herkesin kişisel zindelik seviyesi bir rol oynadığından yorgunluktan kaynaklanan dikkat dağınıklığı kişiden kişiye değişir, ancak müzik egzersizleriniz sırasında kendinizi daha da zorlamanıza yardımcı olabilir.

müzik spor ilişkisi

Müzik Koordinasyonu Geliştirir

Müzikle egzersiz yapmak, bir grup fitness dersi sırasında müziğin ritmine geçmek gibi motor ve hareket koordinasyonuna yardımcı olabilir. Vücut müzikle senkronize olduğunda, insanlar genellikle özgüvenlerinde bir artış yaşarlar ve bu da egzersizle olumlu bir ilişki oluşturur.

Müzik Rahatlamayı Artırır

Klasik müziğin etkilerini inceleyen araştırmacılar, asidoz ve yükselmiş hormonlar (yorgunluğa katkıda bulunan) gibi yüksek seviyeli egzersizin yan ürün moleküllerinden bazıları bir şekilde müzik tarafından sönümlenebilir ve böylece performansı artırabilir.

Müzik ve Egzersiz Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Hız ve tempo, egzersiz yoğunluğunu etkileyen en önemli iki faktördür. Isınmanıza daha yavaş bir şarkı (120 ila 126 bpm) ile başlamak ve yapacağınız egzersizin türüne göre hızı kademeli olarak artırmak idealdir. Ağırlık kaldırma ve genel kardiyo için, 128 ile 135 pm arasında bir müzik seçin. Rahatlamak için 100 bpm’den daha az müzik seçin.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı