Fitness

Koşuya Yeni Başlayanlar İçin Öneriler

Koşmak oldukça zor olabilir. Bundan gerçekten zevk alan pek fazla insan yok, ancak günlük koşunuzu çok daha kolaylaştırmak için uygulayabileceğiniz ipuçları ve püf noktaları var.

Ayakkabı Fark Yaratabilir

Ayaklarınız ağrıdığında koşmanız zor olurdu. Yüksek kaliteli bir koşu ayakkabısına sahip olmak ayaklarınızı korumanıza ve şoku eklemlerinizden uzak tutmanıza yardımcı olacaktır. Yakınınızda bir spor veya ayakkabı dükkanı bulun ve bir profesyonelle konuşun. Hatta benzersiz ayağınıza uygun ayakkabı almanız gerekebilir.

Doğru Form Kullanın

Kötü formla koşmak gerekenden çok daha fazla ağrıya neden olabileceği gibi gereğinden fazla enerji kullanmanıza da neden olur. Koşmanın doğru yolu, omuzlarınız geride ve gövdeniz hafifçe öne doğru eğilerek vücudunuzun üst kısmını gevşetmektir. Kalçalarınız da öne doğru itiyor olmalıdır. Bu, yerçekiminin ilerlemenizi sürdürmenize yardımcı olmasını sağlar. Stresi dizlerinizden ve kalçalarınızdan uzak tutmak için daha kısa ama daha hızlı adımlar atın.

koşu önerileri

Doğru Nefes

Sadece ağzınızdan nefes almak hiperventilasyona neden olabilir. Burnunuzdan nefes almak yeterli oksijen sağlamaz. Her ikisini de kullanarak, iki kat daha fazla oksijen elde edebilirsiniz. Arada bir, yan dikişlerin önlenmesine ve vücudun yeniden oksijenlenmesine yardımcı olmak için burnunuzdan daha derin bir karın nefesi alın.

Abartma

40 yaşını doldurduktan sonra asla yorucu veya uzun bir koşu yapmamalısınız. Bu kalbiniz için kötüdür. Hızlı koşular veya daha iyisi koşma / yürüyüşler, ihtiyacınız olan tek şey. Kendinizi çok zorlamayın ve iyileşmek için günler ayırdığınızdan emin olun.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı