Haber

Koşmayı daha eğlenceli hale getirin!

Kaldırımda koşarken sıkılmak, sövmek ve koşunun bitmesi için saniyeleri saymak yerine manzaranın keyfini çıkarabilirsiniz ve koşunuz daha eğlendirici bir hal alır.

Herkes koşuyu bitirdikten sonra koşmaktan zevk alır. Salgılanan endorfin ve başarı hissi sizi harika hissettirir değil mi? Aynı zamanda, sonrasında kendinizi kötü hissetmeden bir dilim pizza yiyebilirsiniz. Fakat tüm bunların ortasında, biraz farklı bir görüş açısına sahip olma şansınız yüksek. Şanslısınız ki biz koşunuzun en kötü kısmını daha eğlenceli hale getirmenin yolunu biliyoruz. Belki de kendinizi, tüm bunların ortasında mücadele verirken güler vaziyette değil de hoşnutsuz bir vaziyette bulacaksınız. Muhtemelen böyle bir şey olmayacak.

1. Patikaları Deneyin:

Belli bir yerde koşmak ya da üst üste aynı yerden geçmek, sıcak ve buharı tüten yollarda koşmak, perişan olacağınızı garantiler. Koşmanın püf noktası o ana odaklanmaktır. Bir sonraki nefes.. Bir sonraki adım.. Bir tur daha ya da 5 kilometre daha gibi caydırıcı düşünceler değil. Patikaları denemek yardımcı olabilir. Eşit olmayan adımlar, engeller, kıvrımlar, dönüşler ve inişler ve çıkışlar gibi düşünceler asla iki adım, iki tur ya da iki kilometre gibi düşüncelerle aynı etkiyi yaratmaz. Adımlarınıza dikkat etmek zorunda kalmanız o ana odaklanmanızı sağlar. Önünüzde düşündüğünüz uzun bir yol ya da sayacağınız turlar olmadığı zaman psikolojik olarak sizi vazgeçirecek bir neden de olmuyor.

2. Diğerlerini Depar Atarak Geçin:

Yanınızdan hızlıca koşarak geçen ve sizi toza boğan Donny kadar moral bozucu bir şey daha yoktur. Diğer yandan sizi toza boğan Donny’yi depar atarak geçince hissettiğiniz o tatlı intikam duygusu kadar tatmin edici bir şey de yoktur. Aynı zamanda ciğer kapasitenizi artırır, kardiyovasküler sağlığınıza yardımcı olur, metabolizmayı hızlandırır ve yağ yakımını artırır. Maksimum hızınızda 45 saniye depar atın ve 15 saniye dinlenin. Sonra bunu tekrar edin ve bunu rutin hale getirin. Yüksek yoğunluklu antrenman; işte buna karşılık gelen terim budur. Zor görünebilir ve gerçekten zor olabilir ama tehlikeli değildir. En azından bilimsel kanıtlar bu yönde.

3. Pozisyon al, Hazır ol, Başla!

Çoğu koşu uygulaması, toplam zaman, yaktığınız kalori, koştuğunuz mesafe ve hava koşulları gibi bilgilerin kaydını tutar. İlgi çekici fakat yeni bir şey değil. Ama bazı uygulamalar, mesela Nike+Run Uygulaması, bunu bir adım öteye götürüyor ve arkadaşlarınızla rekabet etmenizi sağlıyor. Arkadaşlarınızı eklemek çok kolay ve mücadele etmekte zorlanıyorsanız size ihtiyacınız olan ekstra yakıtı sağlayabilir.

4. Manzaranın Keyfini Çıkarın:

Daha yavaş koşmak daha az kalori yakmak demektir, evet. Ama 2 kilometre hızlı koşmak ve dakikada 8 kilometre hızla koşmak arasında ya da 30 dakika hızlı koşmak ve dakikada 12 kilometre hızla koşmak arasında seçim yapmanız gerekirse, hızlı koşmak yerine yavaş koşmak sizin için daha faydalı olabilir ve daha fazla yağ yakarak kalori harcamanızı sağlayabilir. Hızlı bir koşuyu sürdürmek yavaş bir koşuyu sürdürmekten daha zordur. Doğal olarak (eğer vaktiniz varsa) daha yavaş bir hızda koşarak daha fazla mesafe kat eder ve daha uzun süre koşarsınız, çünkü çabucak yorulmazsınız. Koştuğunuz her kilometre başına yaklaşık 100 kalori yakarsınız ve her kilometrede bir dakika hızınızı artırdığınızda yaktığınız kalori miktarı 10 kalori artar. Eğer hız farkı fazlaysa bu kalori farkı açılabilir; fakat çoğu insan daha yavaş koştuğunda, hızlı koşmaya göre daha fazla mesafe kat eder ve daha fazla kalori yakar. Aynı zamanda, kaldırımda koşarken sıkılmak, sövmek ve koşunun bitmesi için saniyeleri saymak yerine manzaranın keyfini çıkarabilirsiniz ve koşunuz daha eğlendirici bir hal alır.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı