Fitness

Kilo Kaybı İçin Yürüyüş Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Yürüyüş yapmak, kilo kaybı dahil birçok potansiyel sağlık yararı sunar. Aynı zamanda bir kişinin yapabileceği en kolay ve en uygun maliyetli egzersiz biçimlerinden biridir. Pek çok insan düzenli olarak yürüyebilir ve daha aktif olmanın faydalarını görebilir.

Hızlanmak

Koşma, yüzme ve diğer aerobik egzersiz türlerinde olduğu gibi, hız da fark yaratır. Bir kişi, daha yavaş yürümeye kıyasla hızlı bir tempoda yürürken daha fazla kalori yakar.

Bir araştırma, insanların koşuya hızlarını artırdıklarında daha fazla kalori yaktıklarını gösterdi. Bu araştırmada aynı zamanda koşucu grupların yürüyüş yapanlardan daha hafif olduğu tespit edildi ve bu da hızın egzersiz yaparken yaktığı kalori miktarını direkt  etkilemektedir. Ancak hızı artırmak, bir kişinin koşması gerektiği anlamına gelmez. Bunun yerine, hızlı yürümek kilo vermeye yardımcı olmak için ekstra kalori yakacaktır.

yürüyerek kilo verme

Ağırlıklı Yelek Giymek

Bir egzersize fazladan ağırlık eklemek daha fazla kalori yakacaktır. Daha ağır insanlar daha fazla kalori yakarlar çünkü vücutları aynı görevi yerine getirmek için o kadar ağır olmayan birine göre daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar; yürürken ağırlıklı yelek giymek, bir kişinin vücudunu yürüyüş sırasında daha fazla çalışmaya teşvik eder.

Biçim ve Duruşa Odaklanmak

Yürümeye gelince, form ve duruşu korumak önemlidir. Bir kişi her zaman ileriye bakacak şekilde yürümelidir çünkü bu, bir kişinin yürüyebileceği hızı artırmanın yanı sıra adımlarını uzatmaya yardımcı olur. Yürürken, kişi ayrıca karın kaslarını ve kalça kaslarını sıkılaştırmaya odaklanmalıdır. Bunu yürüyüş boyunca veya kısa süreliğine yapabilir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı