Beslenme

Kaygıyı Azaltmak İçin Yiyecek Nasıl Kullanılır?

Birçok insan için stres seviyeleri her zaman en yüksek seviyededir. Stres kaynaklarını yaşamlarımızdan tamamen çıkaramasak da stresi daha iyi yönetmemize yardımcı olabilecek araçlar ve teknikler bulabiliriz. Uyku alışkanlıklarını iyileştirmek, fiziksel aktiviteyi arttırmak, farkındalık uygulamak ve haberlerden veya sosyal medyadan uzaklaşmak stresi azaltmak için kesinlikle uzun bir yol kat edebilir. Ve bu makalenin açıkladığı gibi, yeme alışkanlıklarınızı değiştirmek, stres seviyenizi yönetmenize yardımcı olacak uzun bir yol kat edebilir.

İlk olarak, hiçbir yiyeceğin anksiyeteye neden olmadığını veya önlediğini belirtmek önemlidir. Araştırma genellikle bize nedenlerden çok çağrışımlar hakkında daha fazla bilgi verebilir; başka bir deyişle, belirli yiyecekleri yemenin veya bunlardan kaçınmanın, anksiyete yaşamakla aşağı yukarı ilişkili olabileceğini söyleyebilir. Farklı yiyecek türlerine ve yeme alışkanlıklarına ve bunların ruh hali ve stres düzeyleri üzerindeki etkilerine bir göz atalım.

Rahat Gıdalar

Dondurma, patates, kızarmış tavuk gibi yiyecekler genellikle stres veya endişe anlarında rahatlık sunmakla ilişkilendirilir. Peki bu yiyecekler gerçekten ruh halini iyileştiriyor mu? Araştırmalar, diyetle alınan yağ alımı türü, zindelik düzeyi, vücut kitle indeksi ve anksiyete arasında ilginç ilişkiler ortaya çıkardı. Daha fazla miktarda sağlıklı yağ tüketen ve daha fazla egzersiz yapan kişiler, daha az anksiyeteye sahip olma eğilimindedir. Dahası, vücut kitle indeksi kaygı ile pozitif olarak ilişkilidir, yani daha ağır bireyler tipik olarak daha fazla anksiyete sergiler.

Bu nedenle, sağlıksız yağlar veya kilo alımına yol açan kalori açısından yoğun gıdalar açısından yüksek yiyecekler yemek, kaygı ile ilişkilidir. Tersine, sağlıklı yağlar yemek ve düzenli egzersiz yapmak, gelişmiş ruh hali ve esneklik ile ilişkilidir.

kaygıyı azaltan yiyecekler

Beyin Gıdaları

Omega-3 yağları, D vitamini, kalsiyum, çinko, magnezyum ve probiyotikler daha iyi bir ruh hali ve daha düşük kaygı ile ilişkilendirilirken, herhangi bir yiyecek veya yiyecek grubunun mucizeler yaratmasını beklemek gerçekçi değildir. Bu besin maddelerinde yüksek besinler doğrudan serotonin seviyelerini artırabilir veya sağlık ve mutluluk duygularına katkıda bulunan ve uyku kalitesini artıran bir kimyasal olan serotonin üretimine yardımcı olabilir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı