Beslenme

Kas Yapan Besinler Nelerdir? Kas Yapıcı Gıdalar Hangileridir?

Çalışırken ve kas oluşturmaya çalışırken, bazıları beslenmenizin egzersiz rejiminizden daha önemli olduğunu iddia edebilir. Elbette spor salonunda çok çalışmanız ve sınırlarınızı zorlamanız gerekir, ancak vücudunuzun büyümesi için doğru besin maddelerine ihtiyacı vardır. Peki, en iyi kas yapıcı gıdalardan bazıları nelerdir?

Yumurtalar

Rocky’yi daha önce gördüyseniz, beş yumurtayı bir bardağa kırıp gözünü kırpmadan içtiği sahneyi hatırlamalısınız. Rocky’nin bunu yapmasının iyi bir nedeni var – kütle oluşturmaya çalışıyordu ve yumurtaların proteinle dolu olduğunu biliyordu. Bununla birlikte, araştırmalar artan yumurta tüketiminin yaşamın ilerleyen dönemlerinde daha yüksek kalp yetmezliği risklerine yol açabileceğini gösterdiğinden, aşırıya kaçmamaya çalışın.

kas yapan yiyecekler

Somon

Somon, protein açısından zengin olmasının yanı sıra, omega-3 yağ asitleri ile de yüzmektedir. Araştırmalar, bu asitlerin özellikle deniz kaynaklı olmaları durumunda kas ve iskelet sağlığımız için faydalı olabileceğini göstermektedir. Ayrıca somon, haftada birkaç kez yiyebileceğiniz için lezzetlidir ve asla sıkıcı olmaz.

Fındık

Sağlıklı çoklu doymamış yağların yanı sıra lif ve potasyum açısından da zengin olan kuruyemişler oldukça güçlü bir besindir. Ayrıca kalori bakımından çok yoğundurlar, bu da onları hızlı bir atıştırmalıkla kalori alımınızı artırmak için mükemmel kılar. En fazla proteine ​​ve en az doymuş yağa sahip oldukları için bademleri tercih etmenizi öneririz.

Kahverengi Pirinç

Birçok kas geliştirme diyetinde öğünlerinin çoğunda harika bir karbonhidrat kaynağı olarak kahverengi pirinç bulunur. Fincan başına beş gram protein ve nispeten yüksek miktarda dallı zincirli amino asit içerir. Bu kompleks karbonhidrat, en iyi kas yapıcı besinler arasındadır.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı