Fitness

Kas Kaybetmek Ne Kadar Sürer?

İdeal olmasa da, çoğumuz egzersiz rutinlerimizi zaman zaman duraklatmak zorunda kalırız. İster stresli, ister hasta, yaralı olun, tatile çıkın ya da ara vermeye ihtiyacınız olsun, egzersizden zaman ayırmak için pek çok neden vardır. Ancak molaya ne kadar ihtiyacın olursa olsun, tekrar antrenmana başlamadan önce zor kazandığın tüm kaslarını kaybetme konusunda endişelenebilirsin. Kas kütlesini ne kadar çabuk kaybettiğinizi belirleyen birkaç faktör vardır;

Ne Kadar Süre Eğitim Aldınız

Ne kadar uzun süre kaldırırsanız ve ne kadar çok kasınız olursa, rutininizi duraklatmaya karar verirseniz veya yaparsanız o kadar iyi olursunuz. Gelişmiş kaslara uyuyorsanız, bir süre hareketsizlikten sonra başkalarının sahip olmayacağı bir temel kasınız olacak.

kas kaybetmek ne kadar sürer

Diyetiniz

Özellikle yeterli protein, kas kütlesi oluşturmak ve sürdürmek için anahtardır. Eğer eksik kalırsanız, vücudunuz tüm gün devam eden hücrelerin (kas, kırmızı kan, hormonlar vb.) sürekli parçalanması ve yeniden inşasına ayak uydurmak için yeterli amino aside sahip olmayacaktır. Sonunda vücudunuz, diğer hücrelerinizin ve dokularınızın çalışmasını sağlamak için ihtiyaç duyduğu amino asitleri almak için kas depolarınızdan çeker. Sonuç? Kas kaybı. Bu nedenle, antrenman yapmasanız bile, kas kaybını önlemek için yeterli protein aldığınızdan emin olmanız gerekir.

Kronolojik Yaşınız

Yaşla ilgili birçok değişiklik, kas inşa etmeyi ve kas tutmayı zorlaştırabilir. Bu değişikliklerden biri sinir sistemiyle ilgilidir.

Yaşlandıkça motor nöronları kaybetmeye başlarız. Araştırmalar, 60-70 yaşları arasında ciddi bir düşüş olduğunu gösteriyor. Motor nöronlar, kaslarımıza kasılmasını söyleyen omurilikten uyarılar iletir. Motor nöronları kaybettiğinizde kas liflerini toplamak zorlaşır. Kas liflerini toplayamazsanız, lifler daha büyük ve daha güçlü bir şekilde büyüyecek şekilde parçalanmayacak ve yeniden oluşmayacaktır. Kuvvet antrenmanı, sinir sistemindeki bu değişiklikleri ve yaşla ilgili diğer değişiklikleri tersine çevirmeye yardımcı olabilir, ancak antrenmanı bıraktığınızda faydalar yavaş yavaş kaybolur.

Cinsiyetiniz

Kas konusunda erkeklerin küçük bir avantajı vardır. Erkeklerde kas dokusu gelişimi ve bakımı için anabolik olan daha doğal testosteron vardır. Anabolik, amino asitlerden protein oluşturmak gibi, daha küçük moleküllerden daha büyük moleküller oluşturma sürecini ifade eder.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı