Yaşam

Kaliteli Uyku İçin Öneriler

Uyku döngünüz, temelde vücut saatinizin sizi 24 saatlik bir döngü boyunca uyanık ve sonra uykulu tutan sirkadiyen ritminiz tarafından belirlenir. Bu döngü, beyninizin hipotalamus adı verilen bir bölümü tarafından kontrol edilir, ancak aynı zamanda dış ortamdan da etkilenir. En önemlisi gün ışığı ve karanlık. Yani geceleri hava karardığında, bu beyninize kapanmaya başlama zamanının geldiğini gösterir ve bunun tersi de geçerlidir. Kötü bir gece uykusu hem gününüzü mahvedebilir hem de sağlığınız üzerinde olumsuz etkilere neden olabilir.

Rutin Olun

Hafta sonları bile her gün aynı yatın ve uyanın. Düzenli bir program tutmayı hedeflemek, Pazartesi sabahının sistem için çok da şok olmamasını ve sirkadiyen ritmin düzgün çalışmasını sağlar.

Kafeini Tüketimi

Gün içinde odaklanma ve uyanıklığı geliştirmek için harika olsa da, ihtiyacınız olan şey yatmadan önce bu değildir. Kafeinin etkileri 4 ila 6 saat arasında sürebilir, bu nedenle öğleden sonra saat 3 civarında tüketmekten kaçının.

kaliteli uyku için ne yapılmalı

Meditasyon Yapın

Gece boyunca meşgul bir zihne sahipseniz, günlük rutininize meditasyon eklemek size bu düşünceleri nasıl daha iyi yöneteceğinizi ve zihninizi nasıl sakinleştireceğinizi öğretir. Yatakta birkaç adım egzersiz yapmak, stres atmanıza ve uzaklaşmanıza yardımcı olabilir.

Uzun Gündüz Uykularından Kaçının

Bu, birçok kişiye zor gelebilir, ancak gün içinde uzun süre kestirmek uyku döngünüzü bozacak ve daha sonra vızıldamanıza neden olacaktır. Gün içinde uykulu hissediyorsanız, yürüyüşe çıkın veya arkadaşlarınızla dikkatinizi dağıtın ve rüyaları sonraya saklayın. Kesinlikle kestirmeniz gerekiyorsa, en fazla 40 dakika olduğundan emin olun.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı