Fitness

Kaçınılması Gereken Yaygın Koşu Hataları

Koşucular, antrenman ve yarışlar sırasında bazen hatalar yapabilir. Bazı durumlarda aynı hataları defalarca tekrar ederiz. İşte en yaygın koşu hatalarından bazıları ve kaçma yaralanmalarını ve diğer sorunları nasıl önleyebileceğiniz.

Yanlış Ayakkabı

Sorun: Eski koşu ayakkabısı giymek veya ayağınıza ve koşma tarzınıza uygun olmayan koşu ayakkabısı giymek, koşu yaralanmalarına neden olabilir.

Çözüm: Bilgili satış görevlilerinin koşu stilinizi ve ayak tipinizi değerlendirebileceği, çalışan bir özel mağazaya gidin. Aşırı pronator, düşük pronator veya nötr bir ayakkabı olup olmadığını sorun. Doğru koşu ayakkabısını aldığınızda, eskidikten sonra değiştirdiğinizden emin olun çünkü yastıklama kaybı yaralanmalara neden olabilir. Ayakkabılarınızın ömrünün yaklaşık yarısında, koşularınıza dönmek için başka bir çift satın almak isteyebilirsiniz.

koşu sırasında yapılan hatalar

Yeterince Su İçmemek

Sorun: Koşucular, koşu sırasında ne kadar sıvı kaybettiklerini anlamayabilir ve yeterince sıvı tüketmezler. Sonuç olarak, sağlığınız ve performansınız için zararlı olabilecek dehidrasyonlardan muzdariptirler.

Çözüm: Koşucuların egzersiz öncesinde, sırasında ve sonrasında ne ve ne kadar içtiklerine dikkat etmeleri gerekir.

Yanlış Giysiler

Sorun: Bazı koşucular hava koşullarına göre yanlış tipte veya çok fazla veya çok az kıyafet giyerler, bu da onları rahatsız eder ve soğuğa bağlı veya sıcakla ilgili hastalıklar için risk altında bırakır.

Çözüm: Doğru kumaş türünü giymek çok önemlidir. Koşucu olan kişiler Thinsulate, DryFit, CoolMax, Thermax, polipropilen veya ipek gibi kumaşlar kullanılabilir. Bu, teri vücudunuzdan uzaklaştırarak sizi kuru tutar. Koşarken pamuk giymediğinizden emin olun çünkü ıslandığında ıslanacaksınız, bu da sıcak havalarda rahatsız edici ve soğuk havalarda tehlikeli olabilir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı