Beslenme

Her Zaman Aç Olmanızın Nedenleri

Günün her saati yemek yeme ihtiyacı hissetmemelisiniz. Çoğu insan daha küçük öğünleri daha sık yerken elinden gelenin en iyisini yapar. Bununla birlikte, kendinizi sürekli aç hissediyorsanız, bunun nedeni aşağıdaki nedenlerden biri olabilir;

Yeterli Protein Veya Lif Yemiyorsunuz

Farklı nedenlerle tüm makro besinlere (protein, karbonhidrat ve yağ) ihtiyacımız var ve tüm kaloriler tokluk üzerinde aynı etkiye sahip olmayacak. Karbonhidratlar hızlı enerji sağlamak için harika olsa da, protein, yağ ve lif bu enerjiyi sürdürmek için önemlidir. Bir araştırmaya göre, yüksek proteinli atıştırmalıkların açlığı azalttığını ve katılımcıları daha uzun süre tok tuttuğunu buldu. Genel olarak protein ve lif içeriği yüksek gıdaların, bu gıdalardaki besinlerin parçalanması ve salınması nedeniyle tokluk oluşturmada en etkili olduğu kabul edilir.

Sürekli neden acıkırız

Yeterli Yemiyorsunuz

Kilo vermek için kalorileri düşürüyor olsanız da, hızlı bir metabolizmanız varsa veya çok aktif olsanız da, biyolojik ihtiyaçlarınızı karşılayacak kadar yemiyorsanız sürekli aç hissedebilirsiniz. Gerçek açlık, vücuttan, çalışması için daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğunun bir işaretidir ve her zaman hırıltılı veya gürleyen bir mide olması gerekmez. Açlık ayrıca yorgunluk, konsantre olamama, baş dönmesi hissi veya her zaman yiyecekleri düşünme şeklinde de kendini gösterebilir. Vücudunuzun doğal açlık ipuçlarını ayarlamayı deneyin ve diyetinizi ve yaşam tarzınızı gözden geçirmenize ve ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir plan oluşturmanıza yardımcı olabilecek kayıtlı bir diyetisyene danışın.

Çok Hızlı Yiyorsanız

Cihazlarınızı bırakıp TV’yi kapatsanız bile, yemekler ve atıştırmalıklar arasında acele etmek vücudun tokluk duygularını kaydetmesini zorlaştırır. Bu yüzden yavaşlamayı bir öncelik haline getirmelisiniz. Yemekleri ve atıştırmalıkları hızlı bir şekilde yeme eğilimindeyseniz, yemeğinizi bitirmek için belirli bir süre ayırmayı deneyin. Isırıklar arasına bir yudum su ekleyin ve her lokmada vücudunuzun dolgunluk düzeyini düşünün. Yediğiniz her şeyden keyif almanıza yardımcı olması için beş duyunuzu kullanmaya çalışın.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı