HaberYaşam

Hayatınızı basitleştirebilecek 7 müthiş sağlık hilesi

Günlük hayatınızda yapacağınız birkaç değişiklik sayesinde daha sağlıklı kalmanızı sağlayacak, hatta iğne korkunuzu bile yenmenize yardımcı olacak sağlık önerileri…

Doğru olduğunu düşündüğünüz ve inanarak uyguladığınız birçok sağlık yöntemi gerçekten işe yarar mı, incelemeye ne dersiniz? Cevabını bulamadığınız sağlık sorunlarınızla başa çıkmanızı sağlayacak pratik yöntemleri ve belki de yanlış bildiklerinizi sizler için hazırladık…

1. Geceleri tek gözü kapalı tuvalete gidin
İyice uyuduktan sonra gecenin ortasında tuvalete gitmek bazen uykunuzu mahvedebilir. Bunun nedeni, uyandıktan sonra tuvalete gitmek için ışıkları açtığınızda, ani parlak ışığın beynin sabah olduğunu varsayması ve uykunuzu kapatmasıdır. Bu nedenle, sadece bir gözünüzü açık tutarak retinanıza giren ve beyninize sinyal veren ışık miktarını en aza indirmiş olursunuz. Tuvalet işinizi bitirdikten sonra çok hızlı uykuya dalabileceksiniz.

2. Kol uyuşmanız için başınızı döndürün
Gecenin bir yarısı uyanmak ve kollarımızda karıncalanma hissetmek, çoğumuzun deneyimlediği bir şeydir. Bunun nedeni, bazen uyurken yuvarlanıp yanlışlıkla kollarımızda veya ellerimizde uyuyarak normal kan akışını engellememiz ve o vücut parçası tarafından alınan oksijen miktarının azalmasına neden olmasıdır.

Bu ağrıyı hafifletmek için, kollarınızı sallamak yerine başınızı bir yandan diğer yana hareket ettirmeyi deneyin. Bu, ağrıyı azaltmaya yardımcı olur çünkü boyundaki sinirler başınızdan kollarınıza doğru düz iner.

3. Serin bir odada uyuyun
Soğuk bir odada uyumak, genel uyku kaliteniz için iyidir. Hızlı bir şekilde uykuya dalmanıza yardımcı olur ve ayrıca vücudun daha fazla kalori yakmasına yardımcı olarak diyabet olasılığını azaltır. Aynı zamanda insülin duyarlılığını artırarak tip 2 diyabet riskini azaltır.

Oda sıcaklığını 18ºC ile 20ºC arasında tutmak, vücudu uykuyu teşvik etmenin yanı sıra güçlü bir yaşlanma karşıtı hormon olan melatonin hormonunu üretmeye teşvik eder.

4. Doktor iğnesinin neden olduğu ağrıyı hafifletmek için öksürün
Hastalıktan korunduğunuz anlamına gelse bile, pek çok insan bir doktor iğnesi tarafından batırılmaktan hoşlanmaz. Ancak iğnenin sokmasından kaynaklanan acıyı hafifletmenin kolay bir yolu var: öksürmek. Çok sayıda çalışma, iğne vurulduğunda öksürmenin ağrı hissini azalttığını bulmuştur.

Bilim adamları bunun neden olduğundan emin değiller, ancak öksürüğün kan basıncında artışa neden olabileceğini ve bu da ağrı algısını azaltabileceğini öne sürüyorlar.

5. Dondurma yedikten sonra beyninizi ısıtın
Çok soğuk bir şey yedikten veya içtikten sonra ortaya çıkan baş ağrısı çok yaygın bir durumdur. Bunun nedeni, soğuk bir şey yediğinizde, beynin kendini sıcak tutmaya çalışması ve bu belirli değişikliklerin vücutta gerçekleşmesi ve bunun da baş ağrısına yol açmasıdır. Dilinizle ağzınızın üst kısmını ovarak bu acıdan kurtulabilir ve basitçe beyninizi ısıtabilirsiniz.

6. Yemek yedikten sonra dişlerinizi fırçalamayın
Yemek yedikten hemen sonra dişlerinizi fırçalamak ağzınızdaki tüm kalıntıları temizlemenin en iyi yolu gibi görünebilir, ama öyle değil. Bunun nedeni, yediğimiz veya içtiğimiz yiyeceklerin çoğunun asidik olmasıdır (domates, limon, portakal suyu vb.). Hemen ardından fırçalamak, asidin diş minesiniz üzerindeki etkisini hızlandırabilir ve aşınmasına neden olabilir. Diş fırçanızı kullanmadan önce yemekten sonra yaklaşık 30 dakika bekleyin.

7. Sakız çiğnemek hafızanızı güçlendirir
Coventry Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, nane aromalı sakız çiğnemenin yorgunluk hissini önemli ölçüde azalttığını ve bir kişinin çevresinden daha fazla haberdar olmasını sağladığını buldu. Ayrı bir çalışmada, İngiltere merkezli psikologlar sakızın test puanlarını iyileştirebileceğini ve hafızayı yaklaşık % 35 oranında geliştirebileceğini buldu. Bu yüzden bir dahaki sefere, kahveyi yutmak yerine, sınava çalışırken sakız çiğnemeyi deneyebilirsin.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı