Beslenme

Güçlü Kemikler Nasıl Yapılır?

İskeletinizi oluşturan 206 kemik birçok görevi yerine getirir. Yapı sağlar, organları korur, kasa bağlanır ve kalsiyum depolar. Yaşamınızın ilk 30 yılı kemik inşa etmek için en iyi zaman iken, yetişkinliğiniz boyunca yaptığınız şey, yaşlandıkça kemiklerinizin gücünü korumanıza izin verecektir.

Güçlü kemikler oluşturmak için ne gerekir? Bize kemiklerin birincil minerali olduğu öğretildiğinden, ilk düşünceniz daha fazla kalsiyum almak olabilir. Bu doğru olsa da, kemiklerin düzgün bir şekilde oluşması için bir dizi vitamin ve mineral gerekir. Kalsiyumun yanı sıra, kemik oluşumu yeterli D ve K vitaminleri, magnezyum, fosfor, manganez, bakır, bor ve omega-3 yağ asitlerinin alımına bağlıdır. D vitamini, diyetteki kalsiyumun bağırsaktan dışarı ve K2 vitamini kemiğe bağlanmasına yardımcı olduğu kan dolaşımına eşlik etmekten sorumludur.

Kemik Oluşturucu Gıdalar

Yoğurt

Sadece bir fincan yoğurt, 300-400 mg kemik yapıcı kalsiyum sağlar.

güçlü kemikler için ne yemeli

Fermente Gıdalar

Fermente gıdalar zengin bir probiyotik kaynağı olarak bilinirler, ayrıca kalsiyumun kemiklere biriktirilmesinden sorumlu olan K vitamini formu olan K2 vitamini bakımından da yüksektir.

Ispanak

Ispanak, vücudunuza kemik oluşturma sürecinde yardımcı olan, yağda çözünen bir vitamin olan mükemmel bir K1 vitamini kaynağıdır. K vitamini aynı zamanda pıhtılaşmada da rol oynar, bu nedenle kan inceltici ilaç kullanıyorsanız, K vitamini yönünden zengin yiyeceklerin alımını sağlık hizmeti sağlayıcınızla artırmayı görüşün.

Somon

Somon, kemiğin parçalanmasına neden olan iltihabı azaltan mükemmel bir omega-3 yağ asitleri kaynağıdır. Ayrıca mükemmel bir D vitamini, magnezyum ve fosfor kaynağıdır.

Ceviz

Ceviz, hem kemiğin bağ dokusu bileşenlerini oluşturmada önemli bir mineral olan manganez hem de omega-3 yağ asidi için iyi bir kaynaktır.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı