Pilates

Ev tipi egzersizle kaslarınızı yeniden canlandırın

Evde geçirdiğimiz bu dönemi koltukta oturup film izlerken aralıksız atıştırarak geçirmek karantina sonrasına deforme olmuş bir vücut ortaya çıkardı. Kısıtlı bir yaşam alanı kullandığınız ve daha az hareket ettiğiniz için zayıflamaya başlayan kaslarınızı canlandırmanın şu ara tam zamanı. Evde her gün tekrar edebileceğiniz ev tipi egzersizlerle formunuzu düzeltebilirsiniz

 

Salgın nedeniyle kimi zaman gönüllü karantinayla kimi zaman sokağa çıkma yasağıyla evde kaldığımız ilk günlerde tükettiğimiz fast food gıdalar, hamur işleri, tatlılar, abur cuburlar sosyal izolasyon süremiz uzadıkça yerini daha bilinçli ve sağlıklı gıda ürünlerine bırakmaya başladı. İlk haftalardaki tabak süsleme ve pasta-kek denemelerinden hevesimizi aldık ve artık metabolizmamızı yormayacak ve kilo aldırmayacak gıdalara yöneldik. Bu karantina süresini bilinçli beslenmenin yanı sıra ev tipi egzersiz aktiviteleriyle de destekleyerek formumuzu iyileştirmek için avantaja çevirmeye başlıyoruz. Hem bedeni hem ruhu rahatlatan egzersizler; yediklerimizi yakmaya, daha iyi görünmemize ve stres seviyemizi belirli bir dengede tutmaya yardımcı oluyor

Ferahlamak için Yoga

Bedene ve ruha iyi gelen egzersizlerin başında yoga geliyor. Nefes egzersizleriyle desteklenen yoga hareketleri zamanla bağışıklık sisteminizin ve kaslarınızın güçlenmesine, esneklik kazanmanıza, duruş bozukluğunuzu düzeltmeye, odaklanma gücünüzü artırmaya, bel ve sırt ağrılarınızı azaltmaya yardımcı oluyor. Yoga aynı zamanda ruhsal bir ferahlama yaşamanızı sağlayarak dingin hissetmenizi sağlıyor. Daha önce hiç yoga yapmadıysanız evdeki bu dönem bu egzersize başlamak için ideal. İnternette ve sosyal medya kanallarında yeni başlayanlar için yoga dersleri bulmanız mümkün. Hatta profesyonel yoga eğitmenlerinin canlı yayınla verdiği derslere de katılabilirsiniz.

Rahatlamak için Stretching

Siz de evden çalışma sistemine geçenlerdenseniz muhtemelen bütün günü aynı ofiste olduğu gibi sandalye üzerinde, bilgisayar ekranının karşısında rahatsız bir pozisyonda geçiriyorsunuz. Bu sabit duruş saatler ilerledikçe sırtınızın tutulmasına, omuzlarınızın ağrımasına neden oluyor. İhtiyacınız olan egzersiz kesinlikle stretching!   yani esneme hareketleri vücudunuzun belirli bölgeleri esneterek iş hayatı, stres, olumsuz duygular yüzünden kaslarınız maruz kaldığı baskıyı azaltmaya yarıyor.

Ayrıca vücuttaki toksinleri atmaya ve kan dolaşımını hızlandırmaya da yardımcı oluyor. Peki nasıl stretching yapabilirsiniz? Özellikle bütün gün oturarak çalışanlar için ideal stretching hareketlerinden biri şu şekilde: Sol ayağınızla ileriye doğru büyük bir adım atın, ardından dizinizi bükün. Diğer bacağınızı ise parmak ucunda durarak gerin. Böylece sağ uyluğunuzda bir gerginlik hissedeceksiniz. Ardından sağ elinizi yere koyup sol kolunuzu ise tavana doğru uzatırken bedeninizin üst kısmını sola doğru çevirin 30 saniye ile 2 dakika arası bekleyin. Sonra aynı hareketi bacak ve kol değiştirerek tekrarlayın.

Postür düzeltmek için Pilates

Evde keyif alarak yapabileceğiniz bir diğer egzersiz ise pilates…Evde pilates yapmak istiyorsanız mat, pilates topu, bant, çember gibi bazı malzemelere ihtiyacınız olacak. Ancak bunları da internetten kolayca temin edebilirsiniz. Online pilates derslerinden faydalanabilir, temel hareketleri öğrenip biraz ilerledikten sonra ise bunları günlük hayatınızın bir parçası haline getirebilirsiniz.

Pilatesin en önemli faydası sırt ve karın kasları güçlendirmesi ve bu sayede duruş bozukluklarını düzeltmesi ve daha iyi bir postüre kavuşturması geliyor. Vücuda esneklik kazandıran pilates aynı zamanda kemik yoğunluğunu artırıyor, kilo vermeye ve dayanıklılık kazanmanıza yardımcı oluyor. Etkilerini görmeye başladığınızda daha da keyif alacağınız pilates egzersizlerini bu günlerde sosyal medya kanallarındaki canlı yayınlara katılarak da yapabilirsiniz.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı