Fitness

En İyi Tam Vücut Egzersizleri

Tam Vücut Egzersizleri

İnsanlar kas güçlendirici egzersizleri üst vücut, alt vücut veya çekirdek egzersizler olarak tanımlayabilir. Bununla birlikte, bir kişinin kaslarının çoğunu aynı anda çalıştıran çeşitli egzersizler de vardır.

Tam Vücut Egzersizleri Yapmak

Birçok kas güçlendirici egzersiz, tekrarları ve setleri kullanır. Tekrarın kısaltması olan tekrar, bireysel bir egzersizin toplam hareketidir. Bir set, belirli sayıda tekrardır. Örneğin, bir şınavın temsilcisi, kolları uzatmaktan, göğsü yere indirmekten ve ardından vücudu orijinal konumuna geri getirmekten geçer. Bir set, 10-20 tekrar şınav veya bir kişinin idare edebileceği kadarını içerebilir. Her kişi tek bir antrenmanda farklı sayıda tekrar ve bir egzersiz seti yapabilecek. Genel bir kural olarak, bir kişi elinden geldiğince çok tekrar yapabilir, birkaç dakika dinlenebilir ve sonra bu seti tekrarlayabilir.

tam vücut egzersizleri

Şınav

Şınav yapmak için;

  • Avuç içlerini omuzların altına, kollar uzatılmış şekilde yere koyun.
  • Bacakları geriye doğru uzatın, ayak parmaklarının üzerinde durun, böylece vücut düz bir çizgi olur.
  • Göğsünüz veya burnunuz yere değecek şekilde gövdeyi indirin.
  • Geri itin.

Bunu yorulmadan önce 10 kez veya olabildiğince çok tekrarlayın. Bir ara verin, ardından bu seti tekrar yapın. Eğer bu çok zorsa, bacakları uzatmak yerine diz üstü dinlenerek başlayın. Zamanla yukarıda açıklanan şınava kadar çalışın.

Çömelme

Ayakta durma pozisyonundan başlayarak çömelme pozisyonuna doğru çömelin, ardından tekrar yukarı kalkın. Mümkün olduğu kadar çok tekrarlayın, ara verin ve ardından seti tekrar yapın.

Koşu ve Bisiklet

Koşmak ve bisiklete binmek mükemmel aerobik aktivitelerdir. Bununla birlikte, bir kişinin iskelet kaslarındaki gücün artmasına da katkıda bulunabilir. Bir çalışma makalesi, kas gücünü geliştirmede onları daha da etkili hale getirmek için yüksek yoğunluklu aralık eğitimini aerobik egzersize dahil etmeyi öneriyor. Bu, orta yoğunlukta koşmayı veya bisiklete binmeyi, çok yüksek yoğunluklu anaerobik egzersiz aralıklarıyla serpiştirmeyi içerir.

 

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı