Beslenme

Egzersiz Yaptıktan Sonra Neden Aç Olmuyorsunuz?

Zor bir antrenmanı bitirirseniz ve yemek yemenin aklınızdaki son şey olduğunu hissederseniz, yalnız değilsiniz. Egzersiz sonrası iştah azalması klinik olarak egzersize bağlı iştahsızlık olarak bilinir ve egzersiz yapanların yaşadığı normaldir. Görünüşe göre çoğu egzersiz, obez bireylerden yeni başlayanlara ve iyi eğitimli sporculara kadar fiziksel aktiviteden sonra bastırılmış açlığa yol açabilir.

İştah Bastırmasının Arkasındaki Bilim

Yüksek vücut sıcaklıklarından hormonlara kadar egzersiz sırasında çeşitli doğal fizyolojik adaptasyonlar sorumludur. Fiziksel aktivite, daha yüksek vücut ısısını uyarır ve aşırı ısınmayı önlemek için vücut enerjisini, tipik olarak açlığa işaret eden sinir reseptörlerini körleştiren soğumaya odaklanır.

Ayrıca, koşma gibi bazı yüksek etkili sporlar, yüksek miktarda mide hareketi yaratarak, yiyecek tüketme arzusunu azaltan rahatsızlık ve bazen mide bulantısı hissine neden olur. Egzersizin bir başka normal etkisi de kan hacmidir ve akış, çalışan kaslara daha fazla oksijen getirmek, sindirimi yavaşlatmak ve tokluk hissi yaratmak için bağırsaktan uzaklaştırılır. Performansı desteklemek için, açlığı artıran ghrelin gibi iştahı düzenleyenler de dahil olmak üzere hormonlar da bozulur. Kişiye ve eğitim türüne bağlı olarak, bu faktörlerden biri veya tümü, yemek yeme isteğinizin olmamasından sorumlu olabilir.

egzersiz sonrası yemek

Antrenman Sonrası Yakıtlamanın Önemi

Sporda performans ve uzun ömürlülüğe odaklanan sporcular için egzersiz sonrası beslenmeyi tüketmek çok önemlidir. Antrenmandan sonra yetersiz enerji alımının kas protein sentezini bozduğu, birikmiş yorgunluğu artırdığı ve gelecekteki antrenman kapasitesini azalttığı düşünülmektedir. Bununla birlikte, birçok sporcu, aç hissetmedikleri için hemen yakıt ikmalini atlar.

Mantığa aykırı olsa da, aç olmasanız bile büyük bir antrenmandan sonra yemek yemek önemlidir. Aç olmadığımız için antrenmandan sonra yemekten kaçınmak mantıklıdır, çünkü bize bedenlerimize saygı duymamız ve sadece gerçekten aç olduğumuzda yemek yememiz öğretildi. Ancak, bu strateji rekabetçi sporcular için faydalı değildir. Bu seçilmiş popülasyon, eğitim adaptasyonlarını ve uzun vadeli performans yeteneğini teşvik etmek için açlıktan bağımsız olarak bir iyileşme beslenme protokolü izlemelidir.

Kilo vermek isteyenler için bu aynı zamanda değerli bir strateji değildir. Araştırmalar, egzersiz sonrası iştahın bastırıldığını, ancak genel bir kalori açığı yaratmadığını göstermiştir. Bunun nedeni, egzersizden saatler sonra vücut normal bir duruma döndüğünde güçlü bir geri tepme iştahından kaynaklanan artan yiyecek istekleri olabilir. Bu, daha sonra açlık hissetmeye başladığınızda amaçsızca atıştırmak yerine, kalorilerinizin vücudunuzu yeniden inşa etmeye yönelmesi için toparlanacak bir atıştırmalık planlamak için daha da fazla sebeptir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı