Fitness

Egzersiz Yapmak İçin En Uygun Zaman

İşler ve günlük sorumluluklar egzersiz rutinlerimizi etkileyebilir. Genellikle sabah erken veya akşam geç saatlerde antrenman yaparız, böylece antrenmanlarımızı yoğun programımıza uydurabiliriz. Ancak egzersiz seanslarınızı hareket ettirme esnekliğine sahipseniz, egzersiz yapmak için günün hangi saatinin en iyi olduğunu merak ediyor olmalısınız. Peki, egzersiz yapmak için en uygun zaman nedir?

Öğleden Sonra Egzersizin Faydaları

Sabah işiniz varsa veya erken kalkmayı sevmiyorsanız, muhtemelen öğleden sonra antrenmanınızı yapıyorsunuzdur. Neyse ki, araştırmalar, kas performansımızın ve gücümüzün öğleden sonra en yüksek seviyede olabileceğini gösteriyor. Bunun nedeni, vücut sıcaklığımızın öğleden sonra yükselme eğiliminde olması ve daha yüksek vücut sıcaklığının kas kasılmasını artıran bir ısınma etkisine sahip olmasıdır.

Öğleden sonra yapılan egzersizlerin daha iyi sonuçlar vermesinin bir başka nedeni de testosteron seviyelerimizdir. Testosteronun güç ve kas gelişiminde hayati bir rol oynadığı iyi bilinmektedir. Araştırmalar, öğleden sonra yapılan egzersizlerde vücudumuzun daha fazla testosteron ürettiğini gösteriyor, bu da öğleden sonra egzersiz yapmak için en iyi zaman olabileceği anlamına geliyor.

Sabah Egzersizinin Faydaları

Ancak, sabah egzersiz yapmanız gerekiyorsa endişelenmeyin. Sabah egzersizlerinin kendine has avantajları vardır. Örneğin, sabah egzersizinin uyku kalitemizi olumlu yönde etkiler. Egzersiz, kan basıncımızı artırır ve bu da uyurken kan basıncımızın düşmesi gerektiğinden uykumuzu bozabilir.

egzersiz için en uygun saat

Egzersizlerinizi ister sabah ister öğleden sonra yapmayı tercih edin, kesin olan bir şey var: Vücudunuz yavaş yavaş rutine uyum sağlayacak ve egzersiz yapmak için en sevdiğiniz zaman sonunda egzersiz yapmak için en iyi zaman olacak.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı