Beslenme

Egzersiz Yapmadan Önce Yemeliyim?

Egzersiz Yapmadan Önce Yemeliyim?

Egzersizinizden önce ne zaman ve ne yiyeceğinizi bilmek öğrenmeye değer bir beceridir. Doğru yaklaşımla, egzersiz öncesi bir atıştırmalık veya yemek, size hedeflerinize ulaşmak için ihtiyacınız olan enerji ve besinleri verebilir. Ancak zamanlamanızı veya yemek seçimlerinizi yanlış yaparsanız, daha sonrasında sıkıntı yaşayabilirsiniz. Hiç merak ettiyseniz, “Çalışmadan önce yemek yemeli miyim?” egzersiz öncesi beslenmeyle ilgili yapılması ve yapılmaması gerekenleri öğrenmek için okumaya devam edin.

Neden Egzersiz Yapmadan Önce Yemelisiniz?

Uzun veya yoğun bir antrenmandan önce yemek yemek, tüm seansı takılmadan atlamanıza yardımcı olabilir. İşte o zaman vücudunuzda karbonhidrat biter ve egzersizin ortasında durur. Her porsiyon düşük doz kafein ve Kuersetin sağlar ve egzersize bağlı kas yorgunluğunu geciktirmeye yardımcı olur, böylece daha fazla zorlayabilir ve daha uzun süre devam edebilirsiniz.

Spordan önce ne yemeli

Egzersiz Yapmadan Önce Ne Zaman Yemelisiniz?

Egzersiz öncesi iyi bir atıştırmalık, antrenmandan 30 ila 60 dakika önce tüketilebilir. Bir antrenmandan önce çoğunlukla karbonhidrat ve kolayca sindirilen diğer yiyecekleri yemeyi tavsiye edilmektedir.

Sabah Egzersizi

Genellikle antrenmandan sonra kahvaltı edebilirsiniz. Sabah ilk iş olarak egzersiz yapıyorsanız, antrenman öncesi atıştırmalığa veya yemeğe ihtiyacınız olmayabilir.  Antrenmanınızın bir saatten daha kısa bir süre içinde kaldığını varsayarsak. Daha uzun sürerse, karbonhidrat içeren bir şeyler yemeye veya içmeye zaman ayırın.

Öğleden Sonra Egzersiz

Öğleden sonra veya akşam antrenmanlarını tercih ediyorsanız ve son yemeğinizin üzerinden üç veya dört saat geçmişse, enerji depolarınızı antrenman öncesi atıştırmalıklarla doldurmak iyi bir fikir olabilir.  Hiç aç hissetmiyorsanız ve antrenmanınız uzun ya da yoğun değilse, zorla atıştırmaya veya yemek yemeye gerek yoktur. Antrenmandan sonra kas onarıcı protein ve karbonhidrat takviyesi yaptığınızdan emin olun.

Egzersiz Yapmadan Önce Ne Yememeli?

Yiyecekler egzersizinizi engellememeli, hızlandırmalıdır. Tipik olarak sizi şişkin veya rahatsız hissettiren yiyeceklerden kesinlikle kaçının. Özellikle antrenmanınıza üç saatten az kaldığınızda, lif, protein ve yağ oranı yüksek yiyeceklerden uzak durun.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı