Fitness

Diz Kuvvetlendirme Egzersizleri

Diz ağrısı o kadar yaygındır ki çoğu insan acıyı kabul eder ve onun üstesinden gelir veya egzersizden tamamen kaçınır. Diz eklemini veya diz çevresindeki kasları çalıştıran hareketleri bükme ve yapma komplikasyonları yaşıyorsanız, durumunuzu iyileştirmek için yapabileceğiniz egzersizler vardır.

Dizlerinizin bozulmaya devam etmesine izin vermek başka birçok komplikasyona yol açabilir. Diz ağrınız şiddetli ise bir doktora göründüğünüzden emin olun. Dizlerinizin ve destekleyici kaslarınızın gücünü artırmak için haftalık egzersiz rutininize dahil edebileceğiniz iki egzersiz;

Yürüyüş Hamlesi

Bunu yapmak için, sağ ayağınızı ileriye doğru atmanız yeterlidir. Geri itmek ve diğer ayakla tekrar başlamak yerine, sadece sol ayağınızı öne doğru getirin ve sağ dizinizi şimdi dengeleyici ayak haline getirin. Her ileri adımda, her iki dizinizde de 90 derecelik bir açı olduğundan ve dizlerinizi ayak parmaklarınızın üzerine koymadığınızdan emin olun.

Ağırlıklar ekleyerek bu hareketlerin zorluğunu artırabilirsiniz. Her elinizde dambıl veya başınızın üstünde bir çubuk kullanabilirsiniz. Ne yaparsanız yapın, daha fazla zorluk için iyi formu feda etmeyin. Dizlerinize odaklanın. Kasta biraz çalışma hissetmelisin, ama onları fazla çalıştırmamalısınız.

diz kuvvetlendirme egzersizleri

Direnç Bantlı Yan Yürüme

Bu hareket çok basit ancak bantların ek direnci ile kaslarınızı gerçekten çalıştırabilirsiniz. Tek ihtiyacınız olan, uyluklarınızın etrafına dizlerinizin biraz üzerine yerleştirilmiş ve ayaklarınız omuz genişliğinde açık olacak şekilde ayakta duran bir direnç bandıdır. Bacaklarınızı birbirinden ayrı tutarak sola doğru 10 adım yürüyün. Sonra sağa doğru 10 adım atın ve başlangıç ​​pozisyonuna geri dönün. Kaslarınızın yandığını hissedene kadar bu döngüyü tekrarlayın.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı