Beslenme

Diyabet Hastaları İçin Sağlıklı Gıdalar

Diyabet teşhisi, en iyimser yiyenleri bile düpedüz ezilmiş hissettirebilir. Görünüşe göre şeker hastalığınız olduğunda yiyemeyeceğiniz veya yememeniz gereken çok fazla yiyecek var. Ancak gerçek şu ki, kendinizi yoksun bir hayata teslim etmek zorunda değilsiniz. Diyabetik bir diyette işe yarayan çok çeşitli yiyecek ve içecek maddeleri vardır. Başlamanıza yardımcı olmak için, işte diyabetli insanlar için üç sağlıklı yiyecek.

Taze Meyve

Meyve şeker içermekle birlikte, doğal olarak oluşan meyve şekeridir ve bu, rafine veya ilave şeker içeren yiyecek türlerinden önemli ölçüde farklıdır. Meyve porsiyonlarını kontrol altında tutmanız şartıyla, şeker hastalığınız olduğunda arkadaşınız olabilir. Konserve ve kurutulmuş çeşitlerin ve meyve suyundan uzak durun.

diyabet sağlıklı gıdalar

Tam Tahıllar

Beslenme uzmanları ve diyabet eğitmenleri, diyabet hastalarının kalorilerinin çoğunu karbonhidrat olarak tüketmelerini önermektedir. Sorun şu ki, insanlar sıklıkla karbonhidratların daha az besleyici versiyonlarını seçip çok fazla tüketebilirler.

Karbonhidrat alımınızı oluşturmak için iyi bir temel arıyorsanız, kan şekeri seviyesini dengelemeye yardımcı olan lif içerdikleri için rafine tahıllara sağlıklı alternatifler olan tam tahılları inceleyin. Tam tahıllar ayrıca vücudunuzun hücrelerini beslemek için ihtiyaç duyduğu karbonhidratlarla doludur ve ek vitamin ve mineraller içerir.

Nişastasız Sebzeler

Renkli bir dizi nişastalı sebze ile tabağınızı süsleyin. Patates, mısır ve bezelye, daha fazla karbonhidrat içerdikleri için tahıllar ve nişastalı sebzeler kategorisine girer ve hedefiniz karbonhidrat tüketimini azaltmaksa nişastalı olmayan sebzelerden daha az tüketilmelidir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı