Fitness

Dinamik Denge Egzersizlerin Faydaları

Dinamik dengeyi çalıştırmanın neden önemli olduğu ve bunu egzersiz programınıza eklemenin nasıl sonuç üretebileceğinin beş nedenini sizlere açıklayacağız.

  1. Dinamik denge eğitimi, koşu tekniğinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Yürüme veya koşma olsun, yürüyüş döngüsü, vücudun sürekli hareket eden bir destek tabanı üzerinde pozisyon değiştirirken ağırlık merkezinin kontrolünü sürdürmesini gerektirir. Yürüyüş döngüsü sırasında, bir bacaktan diğerine geçerken vücudunuz ağırlık merkezinizin kontrolünü elinde tutmalıdır – genellikle göbek deliğinin yakınında bulunur. Sağ ayağınız yere çarptığında, sol bacak öne doğru sallanmaya hazırlanır; aynı zamanda sağ kolunuz geriye doğru hareket ederken sol kolunuz ileri doğru sallanır. Kolların ve bacakların sallanmasıyla yaratılan hareket, vücudu ileri yönde hareket ettirmek için momentum oluşturmak üzere üst sırt ile pelvis arasında ters dönüşle sonuçlanır.
  2. Dinamik denge eğitimi, kalçaların, uylukların, kalça kaslarının ve belin obliklerini ve kaslarını güçlendirmenin ve sıkılaştırmanın etkili bir yoludur. Bu kaslar kalçalarınızı pelvisinize ve pelvisinizi omurganıza bağlar. Çekirdek kasların gücünü artırmak, dengenizi ve koordinasyonunuzu geliştirirken görünümünüzü de iyileştirmenize yardımcı olabilir.dinamik denge egzersizleri
  3. İyi bir dinamik dengeye sahip olmak, koordinasyonunuzu ve ani yön değişikliklerine tepki verme yeteneğinizi geliştirmenize yardımcı olabilir ve her ikisi de kazara düşme riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Dinamik dengeyi kontrol etmek, otomatik olarak gerçekleşen dönüşlü bir tepki olmalıdır. Dengenizin iyi olmadığını düşünüyorsanız, onu iyileştirmek için gerekli işi yapmanız son derece önemlidir.
  4. Dinamik denge egzersizleri, alt vücut kuvvet antrenmanı, uzun koşu, engelli parkur yarışı veya tenis, basketbol veya futbol gibi rekreasyonel sporlar için hazırlanmak üzere bir antrenmanın ısınma aşamasına kolayca eklenebilir.
  5. Dinamik denge egzersizleri, zorlu bir antrenman seansından sonraki gün toparlanmayı teşvik etmeye yardımcı olmak için yüksek yoğunluklu aralıklı egzersiz setleri arasında düşük yoğunluklu dinlenme egzersizleri olarak veya düşük yoğunluklu vücut ağırlığı egzersizi olarak kullanılabilir. Bu egzersizler, spor salonuna gidemeyeceğiniz, ancak yine de aktif bir şeyler yapmak istediğiniz günlerde de kullanılabilir.
Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı