Fitness

Denge Egzersizleri

Denge gücünü geliştirmenin birçok yöntemi ve bu gelişime yardımcı olan çeşitli ekipman parçaları vardır. Bununla birlikte, sadece vücut ağırlığı veya temel ekipman gerektiren pek çok egzersiz vardır. Denge hareketleri yaparken hatırlanması gereken en önemli şey, ivme kullanmaktan kaçınmak ve bunun yerine her egzersizi bilinçli gerçekleştirmektir, böylece öz gerçekten desteklenir veya meşgul olur. Aşağıdaki temel denge egzersizlerini mevcut egzersiz rutininize eklenebilir.

Sırtüstü Ayak Hareketleri

Sırt üstü yatın ve kollarınızı yanlara koyun. Karınları birleştirin ve göbeğinizi omurganıza doğru çekin. Dizleri 90 derece kaldırın. İki sayımda, yere dokunmak için sağ ayağınızı indirin ve iki sayımda tekrar 90 dereceye getirin. Sol bacağınızla aynı hareketi yapın ve sırasıyla sağa ve sonra sol ayağınızı yere kaldırıp devam edin. Her bacakta 10 tekrar gerçekleştirin.

Topla Egzersiz

Sırt üstü yatın ve dizlerinizi 90 derece kaldırın. Alt bacaklarınızın arasına (dizlerin yakınına) bir denge topu yerleştirin ve ellerinizi ve bacaklarınızı denge topunun içine doğru bastırın. Kolları ve bacakları uzatın uzuvlar ne kadar düzse, poz o kadar zor olur. Merkeze geri dönerken dizlerin 90 derecede kaldığından emin olun (baldırların hamstringlere dokunması egzersizi kolaylaştırır). Her iki tarafta 10 tekrar tamamlayın.

denge egzersizleri

Tek Bacaklı Deadlift

Bir set halter tutun ve ayaklarınız kalça mesafesi açık olacak şekilde dik durun. Sağ ayağınızı yerden kaldırın; sol bacağın üstünden kaymak için pelvisi sabitleyin. Baş ve ayak birbirini dengelemelidir. En alçak menteşe noktası, gövde zemine paralel olduğunda olmalıdır. Pelvisi mümkün olduğunca nötr tutun. Her bacakta 12 tekrar yapın.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı