Beslenme

Demir Açısından Yüksek Sağlıklı Gıdalar

Demir, birkaç önemli işleve hizmet eden bir mineraldir ve ana kaynağı, kırmızı kan hücrelerinin bir parçası olarak vücudunuzda oksijen taşımaktır. Bu temel bir besindir, yani onu yiyeceklerden almanız gerekir.

İlginç bir şekilde, vücudunuzun emdiği demir miktarı kısmen ne kadar depoladığınıza bağlıdır. Alımınız her gün kaybettiğiniz miktarın yerini alamayacak kadar düşükse bir eksiklik meydana gelebilir. Demir eksikliği anemiye neden olur ve yorgunluk gibi semptomlara neden olabilir. Demir açısından zengin yiyecekler tüketmeyen adet gören kadınlar, özellikle yüksek bir eksiklik riski altındadır. Neyse ki, günlük hayatınızı karşılamanıza yardımcı olacak pek çok iyi yemek seçeneği var. İşte demir içeriği yüksek olan sağlıklı besinler;

Kabuklu Deniz Ürünleri

Kabuklu deniz ürünleri lezzetlidir ve besleyicidir. Tüm kabuklu deniz ürünleri demir bakımından yüksektir, ancak istiridye, istiridye ve midye özellikle iyi kaynaklardır.

Ispanak

Ispanak birçok sağlık yararı sağlar, ancak çok az kalori içerir. Yaklaşık 100 gram çiğ ıspanak, 2.7 mg demir içerir.  Ispanak ayrıca kanser riskinizi azaltabilen, iltihaplanmayı azaltabilen ve gözlerinizi hastalıklardan koruyabilen karotenoidler adı verilen antioksidanlar açısından da zengindir.

demir olan gıdalar

Bakliyat

Baklagiller besinlerle doludur. En yaygın baklagil türlerinden bazıları fasulye, mercimek, nohut, bezelye ve soya fasulyesidir. Özellikle vejetaryenler için harika bir demir kaynağıdır. Bir bardak pişmiş mercimek, 6.6 mg demir içerir.

Kırmızı Et

Kırmızı et doyurucu ve besleyicidir. 100 gram kıyma 2.7 mg demir içerir.  Et ayrıca protein, çinko, selenyum ve birkaç B vitamini açısından da zengindir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı