Beslenme

Daha Fazla Su İçmenin Kolay Yolları

Su yaşam için gereklidir. Yaklaşık yüzde 70’i su olan vücudunuz sindirim, dolaşım, solunum, ısının düzenlenmesi, beyin fonksiyonları ve boşaltım için buna ihtiyaç duyar. Su metabolizmanızı hızlandırmaya, açlığınızı azaltmaya ve enerji seviyenizi artırmaya yardımcı olur. Susuzluk, hidrasyon durumunun zayıf bir göstergesidir ve susuz kalana kadar beklemek, zaten yüzde 1 ila 2 arasında susuz kaldığınız anlamına gelir, bu da önemlidir. Gün boyunca susuz kalmamak, uygun hidrasyon durumunu sürdürmenin anahtarıdır.

Peki ya yeterince suya girmekte zorlanırsanız? Belki içmek için çok meşgulsünüz ya da suyun tadını sevmiyorsunuz. Tavsiye ettiğiniz günde 2-3 litre suya girmek zor olabilir. Su alımınızı artırmanıza yardımcı olacak bu kanıtlanmış stratejilerden bazılarını deneyin.

Strateji Oluşturun

Kendinizi o kadar meşgul bulursanız, gün içinde yeterince su içmeyi unutursanız, bunu kolaylaştıracak bir plan yapın.

  • Kafeinsiz ve bitki çayı alımınız için sayılır, bu nedenle sabah içeceğiniz için biraz çay yudumlayın.
  • Telefonunuzda veya bilgisayarınızda her saat başı çalması için bir alarm ayarlayın ve her çaldığında su için. Sekiz saatlik bir iş gününün sonunda yaklaşık 2 litre tüketmiş olacaksınız.

Lezzet

Suyun tadını iyi, tatsız buluyor musunuz? Herhangi bir şeker veya yapay tat veya renk içermeyen en sevdiğimiz lezzet arttırıcılarımızdan bazıları.

  • En sevdiğiniz narenciye meyvesiyle biraz ekleyin. Misket limonu, portakal, greyfurt veya mandalina sıkması, meyvenin suyundan aroma ve az miktarda doğal şeker ekleyerek biraz güçlendirme sağlar.
  • Naneli yapın. Bardağınızın veya su şişenizin dibine biraz taze nane yaprağı koyun. Bu, nane içerisindeki uçucu yağlar vücudunuza ve beyninize enerji vermeye yardımcı olurken suyunuzu ferahlatacaktır.

daha çok su içmenin yolları

Sıcaklık

Suyunuzun sıcaklığını denemeyi deneyin.

  • Bazıları sıcak sever: Çoğu insan, özellikle soğuk günlerde çay gibi sıcak veya sıcak içecekleri tercih eder. Yeşil ve bitki çayları hem lezzet hem de bağışıklık artırıcı, iltihap önleyici bileşikler sağlar.
  • Bazıları soğuk sever: Buz gibi soğuk su, antrenman sırasında vücut sıcaklığınız yükseldiğinde ferahlatıcı ve faydalıdır; soğuk su içmek sizi serinletebilir ve yorgunluk zamanınızı uzatabilir. Egzersiz yapmadan önce bir saat boyunca dondurucuya bir su şişesi koyun veya şişenizi buz küpleri ve filtrelenmiş suyla doldurun.
Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı