Fitness

Daha Esnek Olmanın Yolları

Birçoğumuz antrenman zamanımızın büyük bir kısmını olağan uğraşlara harcıyoruz: Fitness ve güç. Çok azımız çok yönlü bir fitness rutininin diğer önemli parçasını düşünür: esneklik antrenmanı. Sıkı, gergin kaslar ve eklemler egzersiz ve günlük yaşam sırasında hareketlerinizi sınırlayabilir ve zamanla kas ağrılarına ve ağrılarına neden olabilir. Daha fazla hareket açıklığıyla ağrıları en aza indirebilir, duruşunuzu iyileştirebilir ve egzersizi daha keyifli hale getirebilirsiniz. Esnekliğinizi artırmak için uzman onaylı bu ipuçlarını deneyin.

Statik Esneklerin Tutulması

Statik germe, esnekliği artırmanın denenmiş ve doğrulanmış bir yöntemi, kaslarınızı hafif gerginlik veya rahatsızlık noktasına kadar gerdirmeyi ve orada tutmayı içerir. Ancak birkaç saniye sonra bir esneme hareketine girip çıkamazsınız. Kas uzunluğundaki herhangi bir değişikliği görmek en az 15-30 saniye (ideal olarak 60 saniye) sürer.

Neden? Çünkü bu, kasınızın gerilmeye alışması için ne kadar sürdüğü ile ilgilidir ve bu, gerilme refleksi olarak bilinen yerleşik bir güvenlik mekanizmasını kapatmaya yardımcı olur. Kaslarınız uzunlukta bir değişiklik algıladığında – gerilme sırasında olduğu gibi – sinir sistemine bir sinyal gönderilir ve bu da gerilme refleksini tetikler. Gerilme refleksi, kasın kasılmasına veya kısalmasına neden olarak kasınızı uzatma girişimlerinize karşı çıkar. Gerilmeye çalışıyorsanız bu can sıkıcı olabilir, ancak gerilme refleksinin nihai amacı, kaslarınızı aşırı gerilmeye ve yaralanmaya karşı korumaktır.

daha esnek olmanın yolları

Tüm Büyük Kas Gruplarını Hedefleme

Ayak parmaklarınıza dokunabilmeniz, tüm vücut esnekliğiniz olduğu anlamına gelmez. Ve sırf bugün spor salonunda bacak günü olması, egzersiz sonrası esneme sırasında omuzlarınızı, boynunuzu ve göğsünüzü ihmal etmeniz gerektiği anlamına gelmez. Vücudunuzun en iyi şekilde hissetmesi ve çalışması için tüm büyük kas gruplarınızı esnetmeniz önemlidir.

  • Boyun
  • Göğüs
  • Omuzlar
  • Gövde
  • Sırt aşağı
  • Kalça
  • Bacaklar
  • Ayak bilekleri

Bu alanları haftada en az 2-3 kez esnetmeyi hedefleyin.

Bedeninizi Dinleyin

Esneklik eğitimi veya herhangi bir tür eğitim söz konusu olduğunda, vücudunuzu acı noktasına iterek kazanılacak hiçbir şey yoktur. Esnekliğinizi güvenli ve etkili bir şekilde geliştirmek için, yalnızca gerginlik veya hafif rahatsızlık hissettiğiniz noktaya kadar gerin. Bu sınırların ötesine geçmek yalnızca yaralanma riskinizi artırır.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı