Beslenme

Cilde İyi Gelen Yiyecekler

İyi beslenmenin genel sağlığınız ve iyiliğiniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri olduğunu söylemeye gerek yok ve bu nedenle, mantıklı diyet seçimleri yaparak elde edilecek sayısız cilt bakımı faydası olması hiç de şaşırtıcı değil. Sağlıklı bir cilde kavuşma yolunda iyi beslenmenin size nasıl yardımcı olabileceğine bir göz atalım.

Cildinize Uygun Gıdaları Keşfedin

Cildinizin çok kısa sürede parlamasını sağlayacak farklı yiyecek türlerinin bir listesini derledik. İyi haber şu ki, sağlıklı ciltler için buradan seçim yapabileceğiniz çok çeşitli yiyecekler var.

İyi Bir Cilt İçin Meyveler

Meyveler, bağışıklık sisteminizi desteklemeye ve serbest radikallerin neden olduğu cilt hasarını onarmaya yardımcı olabilecek C ve E Vitaminleri gibi doğal bir antioksidan kaynağıdır. İyi bir cilt için özellikle faydalı meyveler şunları içerir;

Turunçgiller: Ananas ve portakallar C Vitamini ile doludur. Bu harika bir haber çünkü cildinizin % 75-80’ini oluşturan ve yapısını ve elastikiyetini korumaya yardımcı olan bir protein olan kolajen üretmek için C vitamini gereklidir. Turunçgillerin yüksek su içeriği, cilt hücrelerinizin de nemli kalmasını sağlar.

Avokado: Avokado, cildinizi esnek ve nemli tutan tekli doymamış yağ asitleri kaynağıdır. Bu da onları sağlıklı ciltler için mükemmel bir besin haline getirir.

Domates: Zengin bir C vitamini kaynağıdır. Ayrıca cildinizi UV ışığına karşı korumaya yardımcı olan çok sayıda karotenoid (bitki pigmenti) bulacaksınız.

Kırmızı üzüm: Yaşlanmanın etkilerini azaltan resveratrol içerir. Bunu düşünmezsin ama cilt için en iyi gıdalardan biridir.

Sebzeler

Cilde iyi gelen yiyecekler arasında, antioksidan ve diğer doğal güzelliklere çok şey katan sebzeler bulunur;

Brokoli: Bu yeşillikler çinko ve A ve C Vitaminleri bakımından yüksektir.

Kırmızı ve sarı biberler: Her ikisi de antioksidan görevi gören C vitamini ve beta karoten bakımından çok yüksektir.

Enginar: Leke eğilimli cildi temizlemek söz konusu olduğunda harikalar yaratabilen bir antioksidan olan silimarin ile doludur.

cilde iyi gelen yiyecekler

Kuruyemiş

Kabuklu yemişler, tohumlar ve tahıllar sadece genel vücut sağlığınız için değil, cilde iyi gelen en iyi gıdalardan biridir. Burada çiğnemek ve yemek yemek için makul bir miktar var, o yüzden hemen başlayalım.

Ceviz: Çok yönlü ve çok lezzetlidir. Ayrıca yüksek seviyelerde omega-3 yağları nedeniyle antiinflamatuardır. İnce çizgileri ve kırışıklıkları uzak tutmaya yardımcı olan ve cilt için en iyi gıdalardan biri yapan bu güzel kuruyemişlerde çok sayıda B vitamini ve antioksidan bulacaksınız.

Badem: En sevdiğimiz antioksidan olan E Vitamini bol miktarda sağlar.

Kaju: Cildinizin esnekliğini artıran ve güçlü bir antioksidan olan E Vitamini ile birlikte çalışan selenyum ile doludur.

Ayçekirdeği: Harika bir çinko ve B1 vitamini kaynağıdır. Ayrıca kollajen seviyenizi korumaya yardımcı olan çok miktarda demir ve bakır içerirler.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı