Beslenme

Chia tohumu zayıflatır diye tüketiyorsanız dikkat!

Nane ailesine ait olan chia tohumları, Salvia Hispanica olarak adlandırılan ana vatanı Meksika ve Guatemala olan bir bitkinin küçük, siyah renkli tohumlarıdır. Her gecen gün diyet listelerinde yerini alan chia gerçekten zayıflatır mı?

Tüm dünyada zayıflama diyetlerinde kilo vermeyi hızlandırmak için kullanılan, mucizevî ve süper besin olarak da adlandırılan besinler listesine eklenen chia tohumlarının zayıflamaya katkıları olduğu şüphesiz kabul edilebilir.

Tabi bunun ilk kuralı ise sağlıklı ve dengeli bir diyet programı içerisinde chianın kullanılmasıdır. Bunun haricinde herhangi bir kalori kısıtlaması yapılmadan, sadece chia tohumu tüketerek zayıflamaya çalışmak gerçekçi bir hedef olmaktan ziyade boş bir hayal olarak kalmaktadır. Bunun aksi olarak uygun diyet programları içerisinde chia tohumu tüketmek ise zayıflamaya ciddi katkılar sağlamaktadır.

Chia tohumu; içeriğindeki lifler sayesinde midede su alarak şişer, tokluk hissi sağlar. Aynı zamanda besinlerin sindirimini yavaşlatır ve mide boşalmasını geciktirir. Böylelikle daha uzun süre tok kalmayı sağlayarak besin alımını ve günlük alınan kalori miktarını azaltır.

Chia tohumları nasıl tüketilebilir?

Chia tohumu katılabilecek yiyeceklerden bazıları sevilerek tüketilen smoothie, protein barlar, chia tohumlarının şişerek jelleşmesi ile hazırlanan pudingler, salatalar, yulaflı kahvaltı gevrekleri ve meyveli veya sade yoğurtlardır. Bu besinler dışında sebze ve meyve sularına da chia tohumları katılarak bu içecekler de besin değerleri açısından zenginleştirilebilir.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı