Beslenme

Bilmeniz Gereken Besin Eksiklikleri

Dengeli bir diyetle sağlıklı bir insanın ihtiyaç duyduğu tüm vitamin ve mineralleri tek başına gıdalardan alması kesinlikle mümkündür. Diyet takviyeleri, sağlıklı yiyecekler yemenin yerini tutmaz; daha ziyade, adlarının ima ettiği şeyi yapmaları, yani bir diyete destek olmaları amaçlanır.

Bununla birlikte, yediğimiz yiyeceklerin vücudumuzun ihtiyaç duyduğu tüm önemli besinleri sağlamayabileceği ve bu da besin eksikliğine neden olduğu durumlar vardır. Düşündüğünüzden daha yaygın olan besin eksikliğinin kısa bir özetini burada bulabilirsiniz.

D Vitamini: Kalsiyumun En İyi Arkadaşı

Besin eksiklikleri söz konusu olduğunda, D vitamini tartışmasız en yaygın olanıdır. Büyük çoğunluk önerilen D vitamini alım seviyelerini karşılamamaktadır. Bunun nedeni muhtemelen doğal olarak ortaya çıkan pek çok D vitamini besin kaynağının bulunmamasıdır. Ayrıca, en büyük D vitamini kaynağı olan süt gibi takviye edilmiş süt ürünleri, daha az yediğimiz yiyecekler olma eğilimindedir.

beslenme eksiklikleri

D vitamini, kemiklerin kalsiyumu emmesine yardımcı olmada rol oynayan, yağda çözünen bir vitamindir. Somon ve uskumru gibi yağlı balıklarda ve belirli mantar türlerinde bulunur. Vücudunuz, cilt güneş ışığına maruz kaldığında doğal olarak D vitamini oluşturur, ancak çoğumuz dışarıda fazla zaman geçirmiyoruz, bu nedenle süt ve yoğurt gibi takviye edilmiş süt ürünleri, en iyi D vitamini kaynaklarınız olacak. 70, günde 15 mikrogram D vitamini almayı hedeflemelidir. Gıdalar bu miktarı sağlamazsa, sağlık uzmanınız bir ek önerebilir.

E Vitamini: Hap Yerine Gıdalardan Alın

Yeterince yemeyeceğiniz besinler listesinin bir sonraki kısmı, E vitamini. D vitamini gibi, E vitamini de yağda çözünen bir vitamindir, ancak fındık, tohum ve bitkisel yağlar gibi yağlı yiyeceklerde bulunur.

19 yaşın üzerindeki yetişkinlerin yaklaşık % 94’ü, tahmini ortalama E vitamini gereksiniminden daha az yemek yiyor. Ancak, yüksek dozlarda E vitamini hapları ile ilişkili potansiyel sağlık riskleri nedeniyle, yaygın takviye rutin olarak önerilmemektedir. Bunun yerine, yiyecek alımınızı, ihtiyaçlarınızı karşılamak için gıda bazlı kaynaklardan E vitamini seviyenizi yükseltmenize yardımcı olacak çeşitli sağlıklı yağlar yediğinizden emin olmak için kaydırın.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı