Beslenme

Bedeninize Zarar Verebilecek Gıdalara Dikkat Edin

Enflamasyon, bağışıklık sisteminizi yanlış yönlendirebilir. Kendinize bir iyilik yapın ve bu yiyecekleri tüketmeye dikkat edin.

Rafine Şekerden Kaçının

Şeker lezzetli olabilir ama düzenli olarak tüketmenin sonuçları o kadar da tatlı değildir. Kötü kolesterolün (LDL) yükselmesine ve aşırı vücut yağına ve kilo alımına neden olur ve bunların tümü daha fazla iltihaplanma yaratır.

Yapay Trans Yağlardan Kaçının

Patates kızartması, çıtır cipsler, patlamış mısır çiğnemek için çok tatmin edici ama trans yağlarda çok yüksek, hidrojene edilmiş bitkisel yağlar, böylece oda sıcaklığında katı halde kalıyorlar ve yiyeceklerin raf ömrünü uzatıyorlar. Ayrıca bitkisel yağlar, margarin ve kek, kurabiye ve kraker gibi unlu mamuller şeklinde de ortaya çıkarlar. Şeker gibi, trans yağlar da LDL’yi (kötü kolesterol) yükselterek, HDL’yi (iyi kolesterol) düşürerek iltihabı artırır.

sağlıksız besinler ve zararları

Bitkisel ve Tohum Yağlarından Kaçının

Soya fasulyesi, mısır, ayçiçeği, yer fıstığı, pirinç kepeği. Bu yağlar, omega-6 bakımından zengin olduğu için sağlıklı olduğuna inananlar tarafından popüler bir şekilde kullanılmaktadır. Bu, omega-3 ile birlikte vücudun ihtiyaç duyduğu temel bir yağ asididir. Ancak omega-6’ya aşırı yüklendiğimizde, kronik iltihaplanmaya katkıda bulunur.

Bitki bazlı yağlar söz konusu olduğunda, Sızma zeytinden daha fazla tüketin ve hindistancevizi tavsiye edilen seçeneklerdir. Hindistan cevizi yağı iyi bir antioksidan kaynağıdır ve LDL’yi düşürmeye yardımcı olurken, zeytinyağının faydaları, özellikle kalp sağlığı açısından iyi bir şekilde belgelenmiştir.

Rafine Karbonhidratlardan Kaçının

Pirinçsiz yaşayamayanlardan biriyseniz, eller yukarı! Asya kültüründe temel bir unsur olabilir, ancak onu diyetinizin bir parçası haline getirmek için iki kez düşünmek isteyebilirsiniz. Beyaz pirinç, beyaz ekmek, makarna, hamur işleri ve tahıl gevrekleri ile birlikte rafine veya basit bir karbonhidrat türüdür. Kan şekeri seviyelerinde artışa neden olan ve vücutta iltihaplanmaya neden olan daha yüksek glisemik indekse (GI) sahiptirler. Lif içeriği yüksek olan sebze ve meyveler gibi işlenmemiş veya karmaşık karbonhidratlardan daha fazla yiyin, kan şekerini düzenlemeye ve beslenmeye yardımcı olur.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı