Fitness

Atlama İpi Hangi Kasları Çalıştırır?

İp Atlama Kas Yapar Mı?

İp atlama antrenmanlarının sizi hızlı bir şekilde sarstığını biliyorsunuz, ancak aynı zamanda büyük bir şekilde kas geliştiriyorlar.  Bu kas, spor salonunun içinde ve dışında sizi daha güçlü kılar ve genel sağlığınızı iyileştirir. Ayrıca kilo verme hedeflerinize ulaşmanın anahtarıdır. Neden? Çünkü kas yağ yakar. Sonuçta, çerçevenizdeki yağsız kas miktarı, bazal metabolizma hızınızı ayarlamadaki en büyük faktörlerden biridir veya her gün denemeden her gün kaç kalori yaktığınızdır. Yapılan araştırmalar, sadece 12 haftalık düzenli ip atlama egzersizlerinin vücudun yağ dokusuna karşı yağsız kas dengesini iyileştirdiğini gösteriyor.

İp Atlamak Hangi Kasları Çalıştırır?

Peki atlama ipi hangi kaslar çalışır? Basitçe söylemek gerekirse, hepsi! Ama burada ip atlama işlerinin ana kaslarını sıfırlamaya yönelik bir analiz ve ayrıca maksimum kas kazanımı için bilgiler aktaracağız.

ip atlama kas yaparmı

Uyluk ve Kalça

Zıplıyorsanız, kalçalarınız ve hamstringleriniz zor iş başında, dizlerinizi ve kalçalarınızı güçlü bir şekilde düzelterek havayı yakalamanıza yardımcı oluyor ve ardından her inişi kontrol ediyor. Bu, gücünü, koşma hünerini veya vücut kompozisyonunu geliştirmek isteyen herkes için iyi bir haber; bu kaslar, tüm insan vücudundaki en büyük kaslardır. Kalça çalışmanızı aşırı hızda çalıştırmak istiyorsanız, rutininize bazı tek bacak atlama ipi egzersizlerini dahil etmeyi deneyin.

Baldır

Bu, ip atlamanın çalıştığı birincil kas grubudur. Hem gastroknemius hem de soleus kaslarından oluşan baldırlar, her sıçrayışta ayak bileklerinizi uzatmakla görevlidir. Ayrıca, ip atlama, baldır kaslarını çevreleyen bağ dokularının esnekliğini de geliştirir. İp egzersizleriyle baldır kaslarınızı en iyi şekilde inşa etmek için, ayaklarınızın toplarına inmeye çalışın, ardından bir sonrakine başlamadan önce topuklarınızı tamamen yere indirin.

Omuzlar ve Sırt

Telefon ederseniz, hayır, muhtemelen omuzlarınızda veya sırtınızda pek bir şey hissetmeyeceksiniz. Ancak, iyi bir forma öncelik verirseniz, omuzlarınızı sabit tutarsanız ve sırtlarınızı aşağı ve arkaya sabitlerseniz, eşkenar dörtgenleriniz, deltoidleriniz büyük fayda sağlayacaktır. Araştırmaya göre, atlama ipi, artan omuz kuvvetinin faydaları nedeniyle voleybolcular gibi sporcular için iyi bir kondisyon aracı olabilir. Omuz kuvvetinin artması, baş üstü baskılar ve sırt çömelme gibi egzersizlerde yaralanma riskini azaltmak için de kritik öneme sahiptir.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı